Archiv: extraordinarily good questions / außerordentlich gute Fragen


20.11.2022 - 14:53 [ @SkoshyG / Nitter ]

World War again who? Russia is toast cannot fight Ukraine, China does not want a war because it is interested in its people, India doesn’t want one. Europe not interested. Then who?

(16.11.2022)

19.11.2022 - 15:11 [ Talouselama.fi ]

Naton lentokone seurasi tutkalla Puolaan päätynyttä ohjusta – yksityiskohtia ei kerrottu

(16.11.2022)

Nato kertoo, että Puolan ilmatilassa lentänyt puolustusliiton lentokone seurasi ohjusta tutkalla. Sen rata on siis tiedossa. Julkisuuteen yksityiskohtia ei ole kerrottu.

19.11.2022 - 15:08 [ Tuomas Malinen / Nitter ]

A Finnish newspaper, @talouselama , reports that a #NATO plane tracked the missile that hit #Poland recording its trajectory, but no details have been made public. Why? @jensstoltenberg @POTUS

(17.11.2022)

19.11.2022 - 14:05 [ marva washington / Nitter ]

so poland =Nato has no air defense?

18.11.2022 - 10:37 [ @vfxwrkr / Nitter ]

Why is America so much worse off than it was 25 years ago?

17.11.2022 - 12:12 [ Neal Olson / Nitter ]

If a missile is mistakenly input latitude of Freedom Square Kyiv and longitude of Old Town Lviv, because so many missiles to program, it will accidentally-intentionally hit a corn farm outside Przewodow, Poland?

03.09.2022 - 16:54 [ Spectator.com.au/ ]

Why didn’t more people resist lockdown?

As it will take years for culpable parties to retire, I once feared that a full generation would need to elapse before we recognised lockdowns for what they were: the biggest public health debacle in history. Yet everywhere I turn lately, still another journalist is decrying the avoidable social, medical and economic costs of this hysterical over-reaction to a virus, while deriding lockdown zealots for having vilified sceptics of a policy that may well end up killing more people than it protected. The Covid revisionism is welcome – though it’s a good deal easier to publish these opinion pieces now than it was two years ago, and I speak from experience.

19.08.2022 - 06:34 [ SciTechDaily.com ]

What Is the Origin of COVID-19 Variants Like Omicron?

(July 2, 2022)

According to recent research from Tel Aviv University, immunosuppressed chronic COVID-19 patients are thought to be the source of several SARS-CoV-2 variants. The researchers hypothesize that a compromised immune reaction, particularly in the lower airways of these chronic patients, may delay complete recovery from the virus and cause the virus to evolve often during the course of prolonged infection.

28.07.2022 - 05:10 [ Achse des Guten ]

Ist dies der Beginn der eigentlichen Katastrophe?

Nach vorläufigen Zahlen des Statistischen Bundesamtes (Destatis) kamen im ersten Quartal des Jahres in Deutschland 164.614 Kinder zur Welt. Im Vergleichszeitraum 2021 waren es 187.543 Lebendgeborene. Das entspricht einem Rückgang von über zwölf Prozent. Der April schaut auch nicht viel besser aus.

Ähnliche Entwicklungen werden aus der Schweiz, Schweden, Taiwan, dem UK, Slowenien und einzelnen US-Bundesstaaten gemeldet. Aber sind diese Daten verlässlich?

Die Lebendgeburtenrate ist eine der statistischen Größen, die in Industrieländern seit vielen Jahrzehnten – in Deutschland seit Mitte des 19. Jahrhunderts – staatlich erhoben werden. Es handelt sich also um solide Informationen, die kaum als „fake news“ bezeichnet werden können.

27.07.2022 - 15:36 [ @BethLynch2020 / Nitter ]

If you’re gonna spend a trillion dollars on the military, pursue GOP’s wet dreams in China, hand 10s of billions to cops and corps, keep Trump’s tax cuts, while also not delivering on debt relief, higher wages, HC, or protecting any of our rights, why does voting for you matter?

01.07.2022 - 12:18 [ Bild / Nitter.net ]

Deutschlands oberster Richter unter Druck – Hat Harbarth etwas zu verbergen?

30.06.2022 - 07:54 [ support.mozilla.org ]

Firefox is making connections to cloudfront.net and locprod.prod.mozaws.net on startup

(27.07.2020)

No replies

(…)

Why does make Firefox makes those connections?
What is transmitted?
And How can I disable them?

08.06.2022 - 06:10 [ Interfax.com.ua ]

EU excludes cloud services from 6th sanctions package for unknown reasons – Podoliak

„At first, the EU Council announces the blockage of Russia from EU cloud services in the Sixth Sanction Package. Then, the EU Council edits the message, removing these references. No clarifications or explanations from the officials,“ Podoliak said on Twitter.

„We must increase the sanctions pressure, not decrease,“ the adviser to the head of the President’s Office said.

27.05.2022 - 10:55 [ ZDF ]

Täter eine Stunde an Schule : Kritik an US-Polizei nach Amoklauf in Texas

Darüber, wie genau sich die Tat abgespielt hat, hatte es in den vergangenen Tagen widersprüchliche Angaben von der Polizei gegeben. Zunächst hieß es, der Schütze sei bereits vor der Schule von einer Sicherheitskraft konfrontiert worden. Das bestätigte Escalon nun nicht. Stattdessen konnte der 18-Jährige ungehindert durch eine unverschlossene Tür in die Schule laufen.

Bei der Pressekonferenz am Donnerstag gerieten die Behörden unter Rechtfertigungsdruck. „Warum klären Sie das nicht auf und erklären uns, wie es sein kann, dass Ihre Beamten eine Stunde lang drin waren (…), aber niemand in der Lage, in diesen Raum zu gelangen?“, fragte ein Journalist.

15.05.2022 - 13:38 [ Rep. Andy Levin, Abgeordneter im US Repräsentantenhaus / nitter.net ]

Live coverage of Israeli officers attacking attendees of Shireen Abu Akleh’s funeral, almost toppling the casket to the ground, disturbed me deeply. What can justify this?

(13.05.2022)

08.05.2022 - 15:31 [ Techdirt ]

Why Did The Secret Service Take Over Aaron Swartz’s Case Two Days Before He Was Arrested

(14.01.2013)

The same filing shows that MIT allowed all of this to happen despite no warrant, court order, or subpoena — just handing over all sorts of info.

25.04.2022 - 12:54 [ Nachdenkseiten ]

US-Verteidigungsminister lädt nach Ramstein ein – und keiner fragt, wo da unsere Souveränität bleibt

Der Umgang mit solchen Vorgängen, der Umgang mit der Begrenzung und Beschädigung unserer Souveränität ist in den letzten 30 Jahren nicht besser, sondern schlechter geworden.

21.04.2022 - 18:37 [ Elynitthria.net ]

Wo ist Gonzalo Lira????

Der ukrainische Geheimdienst SBU hatte schon vor etwa 4 Wochen versucht, ihn zu kidnappen!

Am Sonntag hätte Gonzalo in George Galloways MOAT auftreten sollen, war aber nicht erreichbar.

Ich werde diese Links nicht teilen, aber der ukrainische NAZI-Abschaum von Azov prahlt seit heute morgen damit, ihn ermordet zu haben. Liefert aber keine Beweise, noch gibt es Hoffnung!

04.04.2022 - 09:37 [ ORF.at ]

Selenskyj bei Grammys: „Füllt die Stille mit eurer Musik“

Der ukrainische Präsident Wolodymyr Selenskyj hat bei der Verleihung der US-Musikpreise Grammys per Videobotschaft um Unterstützung für sein Land gebeten.

„Was könnte gegenteiliger zu Musik sein als Krieg?“, sagte Selenskyj in der Nacht auf heute (MESZ) bei der live im US-Fernsehen übertragenen Veranstaltung in Las Vegas per Videobotschaft.

19.02.2022 - 12:04 [ Zukunft-Jetzt.at ]

49 Fragen an die Bundesregierung, Ministerien und verantwortlichen Behörden:

3. Wirksamkeit von Lockdowns (8)
3.1 Hat die Bundesregierung Kenntnis davon, ob Länder ohne Lockdown – z.B. Schweden oder Japan – eine Überlastung der Gesundheitsinfrastruktur erlebt haben? Wie erklärt sie sich, dass Länder (fast) ohne Lockdown vergleichbare oder geringere Todesfälle in Relation zur Bevölkerung aufweisen: Schweden 1.560 Todesfälle je Million Einwohner*innen über die gesamte Pandemie per 31. Jänner 2022, Österreich 1.559 Todesfälle, Schweiz 1.458 und Japan 149 Todesfälle?

3.2. Wie kommentiert die Bundesregierung z. B. die Studie vom Institute for Applied Economics der Johns Hopkins Universität, dass Lockdowns die Zahl der an Covid-19 Verstorbenen im globalen Schnitt nur um 0,2% verringert haben?3 Oder die Studie von Bendavid et al., die „keine signifkanten Vorteile von restriktiveren NPIs“ fanden?

14.02.2022 - 19:58 [ Achse des Guten ]

RKI und Lauterbach antworten nicht – nun antwortet Dr. Jochen Ziegler

Wir stellten RKI und Bundes-Gesundheitsamt die Fragen der österreichischen Verfassungsrichter zum Impfzwang. Man antwortete gar nicht oder vollkommen nichtssagend. Wir haben deshalb unseren Experten Dr. Jochen Ziegler um die Antworten gebeten. Hier sind sie.

08.02.2022 - 19:17 [ TKP.at ]

Was hat sich die Regierung beim Kauf von 8 Impfdosen pro Kopf gedacht?

Der Deutsche Bundestag veröffentlichte das Ergebnis einer Anfrage am 19.1.2022: Es wurden rund 554 Millionen Impfdosen bestellt. Das sind bei etwa 70 Millionen impfbaren Deutschen über 18 Jahren 8 (!) Impfdosen pro Person.

31.01.2022 - 16:02 [ Wolf Wetzel / Nachdenkseiten ]

Von Giorgio Agamben, über Karl Heinz Roth bis zu ‚verlockenden‘ Endzeitstimmungen

„Wenn man solche Maßnahmen gleichmäßig in allen Bereichen verteilt, dann haben sie auch eine stärkere Gesamtwirkung, als wenn man nur an einem Ende ganz stark quetscht und am anderen Ende alles noch so lässt wie vorher.“

Christian Drosten wusste, was das für ein medizinischer Irrsinn ist:

„Na ja, also man kann das (das Wirtschaftsleben, d.V.) mehr in den Blick nehmen. Man kann an diesen Stellen auch Maßnahmen der Kontaktreduktion verhängen. Aber das hätte natürlich Auswirkungen auf bestimmte Wirtschaftszweige. Da geht es um Lieferketten und Produktion und so weiter. Das sind eben Bereiche der Wirtschaft, die man nicht von zu Hause vom Homeoffice machen kann. (…) Alle diese Dinge bedingen sich natürlich. Die kann man so beschreiben. Sollte man aber nicht als Wissenschaftler tun, sondern vielleicht eher aus anderen Kompartimenten der Gesellschaft. Kann man auch kritisieren und anprangern. Und man kann Änderungen fordern. Aber ich glaube, im Moment ist es vor allem wichtig, dass man sich klarmacht, wie es ist.“

Das hat Christian Drosten im April 2021 gesagt. Bei aller Druckserei kann man den Kern seiner Aussage kaum missverstehen. Interessant daran ist allerdings, dass dies weder bei den Lockdown-Befürwortern offen diskutiert wurde noch bei all denen hinreichend angekommen ist, die gegen die Grundrechtseinschränkungen demonstrieren. Man kann es auch deutlicher formulieren: Es gibt ‚etwas‘, was die Pole auf bedenkliche und sicherlich ungewollte Weise nahe aneinander bringt. Was ist das ‚etwas‘?

31.01.2022 - 15:12 [ Achse des Guten ]

Seit zwei Jahren offene Fragen

Wir haben die kritischen Fragen der österreichischen Richter leicht für die Verhältnisse in Deutschland modifiziert, an die Presseabteilung von BMG und RKI gesand und um eine Beantwortung bis zum 10. Februar gebeten. Schließlich sind sie auch für unsere Parlamentarier von Interesse, da die erste Lesung der Gesetzesvorschläge zur Impfpflicht in Berlin ab 14. Februar geplant ist.

05.01.2022 - 17:00 [ Transparenztest.de ]

31.12.2021: 32 Prozent weniger Covid Intensivpatienten als in 2020

Am 31.12.21 sind in deutschen Krankenhäusern mit gesamt 18.621 Intensivbetten 1.389 Betten weniger belegt als genau ein Jahr zuvor mit 20.010 Betten.

Die Covid Intensivpatienten sind von 5.622 Fällen in 2020 auf 3.802 an Sylvester 2021 gesunken. Das sind insgesamt 7% weniger Intensivpatienten und ein Drittel bzw. 32% weniger Covid Fälle. Diese Trendumkehr entwickelt sich obwohl (oder gerade wegen) die Omikron Variante im Vormarsch ist.

Die große Frage: Warum wird dies nicht von Politik und Medien klar und deutlich kommuniziert.

30.12.2021 - 08:56 [ Eni Andrea / Twitter ]

Woher kommt eigentlich dieser sektenartige Glaube, dass Regierungen es auf jeden Fall gut mit uns meinen?

25.12.2021 - 13:43 [ Milosz Matuschek ]

Wie sieht intelligenter Widerstand aus?

Es mag derzeit nicht danach aussehen. Doch Widerstand wirkt. In ganz Deutschland sprießen gerade lokale Gruppierungen aus dem Boden, die sich in kleinen oder größeren Demonstrationen vereinigen: Die Protestwelle ist da. Zugleich versuchen der Staat und die Medien, jede Regierungskritik in die Nähe von Radikalisierung und Terrorismus zu rücken. Wenn der Staat vor unerschrockenen Bürgern Angst bekommt, bahnt sich der demokratische Geist wieder einen Weg.

25.12.2021 - 13:15 [ Nachdenkseiten ]

„Schutzmaßnahmen“ gegen die Protestwelle?

Die geplanten Kontaktbeschränkungen sind unter medizinischen Kriterien nicht nachvollziehbar. Sollen sie auch den Zweck erfüllen, die aktuellen Proteste zu bremsen und abzukühlen?

22.12.2021 - 08:02 [ Stuttgarter Zeitung ]

Regierung gibt Modellrechnungen nicht heraus

Begründet hat der Expertenrat seine Empfehlung mit „nationalen und internationalen Modellierungen der Infektionsdynamik“. Welche das sind, sagt die Regierung auf Anfrage unserer Zeitung nicht.

21.12.2021 - 14:18 [ theNewAmerican.com ]

Could Contaminated COVID-19 Tests Help Spread the Virus?

(06.04.2020)

Imagine that you are not carrying the virus, but you go in for testing and leave carrying the virus.

The Telegraph report stated that it is “not clear” how the tests were contaminated.

06.11.2021 - 12:00 [ @claudisbest / Twitter ]

Der Sicherheitsbericht vom Paul-Ehrlich-Institut… Juli 2021 im Vergleich zum August 2021. Warum ist die Position 4.5: Todesfälle nach Impfung gegen COVID-19 nicht mehr aufgeführt?

(01.11.2021)

28.09.2021 - 15:15 [ Washington Post ]

Why are moderate Democrats okay with killing Biden’s legislative agenda?

Sen. Kyrsten Sinema (D-Ariz.) and a handful of House Democrats oppose letting Medicare negotiate prescription drug prices, which would save more than $500 billion over 10 years. (Incidentally, three of the Democrats opposing the idea have received $1.6 million in donations from the pharmaceutical industry.) The New York Times also reports that Sinema “has privately told colleagues she will not accept any corporate or income tax rate increases,” while Manchin remains opposed to the current plan’s proposed corporate tax rate.

23.09.2021 - 06:44 [ Pharmaceutical-Technology.com ]

Covid-19 vaccines and periods: what do we know so far?

(July 22nd, 2021)

Quickly gaining attention is another potential side effect that some jab recipients have noticed: changes to their periods and menstrual cycles.

The UK’s Medicines & Healthcare Products Regulatory Agency has so far received more than 13,000 reports from people who have experienced period changes after having a Covid-19 jab.

18.09.2021 - 13:01 [ ZDF ]

Erfolgloser Auslandseinsatz – Sollte die Bundeswehr auch aus Mali abziehen?

Seit acht Jahren ist die Bundeswehr in Mali im Einsatz. Frieden gibt es weiter nicht, das Militär putschte mehrfach. Das neueste Problem: Russische Söldner. Lohnt sich der Einsatz?

27.08.2021 - 16:46 [ Dr. Wanda, CFA / Twitter ]

So who is funding ISIS-K?

16.08.2021 - 15:14 [ Fasil M / Twitter ]

All news outlets is telling us that the airport is secured by US 4000 troops. Where are they?

16.08.2021 - 10:59 [ Husain Haqqani / Twitter ]

According to this report, Taliban bought out local Afghan army commanders. Where did the massive cash come from & how did U.S. intel miss info about its flows?

12.08.2021 - 15:31 [ Ehden Biber - senseofawareness.com ]

PfizerLeak – What If the Pfizer Contracts Were Declared Illegal?

These clauses raises up the following urgent questions:

1) Does a government, which is the executive branch in democracy, have the right to make an obligation to restrict the legislative branch (the parliament), as well as restrict the Judiciary branch of democracy (courts)?

2) Can a government make an obligation to foreign entities that they will have a right to oversight and vet the decisions of the legislative branch (the parliament), as well as decide whether or not the decisions of the Judiciary branch of democracy (courts) are valid or not?

3) Does these contracts represent a danger to democracy, especially as they were done in secrecy?

07.07.2021 - 05:48 [ DailyMail.co.uk ]

STEPHEN GLOVER: As he risks millions of people being stuck at home, Sajid Javid has made a mockery of his entire strategy

Until now, that is. Yesterday afternoon the new broom that is Mr Javid suddenly looked alarmingly like his unlamented predecessor. His announcement that self-isolation rules are going to be dropped for the double-jabbed and under-18s was of course extremely welcome.

But why on earth has this long-overdue change been deferred until August 16, which is four weeks after so-called Freedom Day on July 19?

03.07.2021 - 10:37 [ Lars Kretschmar / Twitter ]

Hat der #Abzug der #bw aus #Afghanistan eigentlich Auswirkungen auf den #NATO #buendnisfall von 2001?

(…)

27.05.2021 - 10:30 [ Achse des Guten ]

Warum will die Regierung die Kinder impfen?

Wie lange, glaubt die Politik, hält eine Gesellschaft das aus? Darüber scheinen sich die Volksvertreter keine Gedanken zu machen.

10.05.2021 - 14:59 [ Achse des Guten ]

Broders Spiegel: Vom Souverän zum Bittsteller

Warum nur machen das in einem jahrzehntelang freien Land so viele Menschen mit, ohne es zu hinterfragen? Wieso lassen sie sich die Zuteilung früherer Selbstverständlichkeiten immer noch gefallen?

02.05.2021 - 19:56 [ Telegraph.co.uk ]

Our epidemic is over, so why are we slower to unlock than countries with higher infection rates?

The BBC has worked out that 44 per cent of local authority areas in England, and more than half in Scotland, did not record a single Covid fatality in April. Hardly surprising given the low incidence of the virus. According to the ONS, around one person in a thousand was infected in the week up to 24 April – down from one in 50 in January.

Why, then, are we being so slow to open up?

27.03.2021 - 14:00 [ Express.co.uk ]

What’s the point of a BRILLIANT vaccine if we remain prisoners in our homes? JUDY FINNIGAN

I’m getting very tired of various scientific oddbods turning up on the news and telling us our future. This is invariably gloomy, speculating about how new variants will not allow us to have holidays abroad this summer.

The latest – unbelievably – is Professor Neil Ferguson, who was so publicly caught flouting his own lockdown advice last year by inviting his mistress over for a spot of nooky.

Shamed for a bit, he’s now back on his high horse, saying summer holidays are not for the rest of us.

11.03.2021 - 19:21 [ NYmag.com ]

Israel Is the World’s Most Vaccinated Country. Why Are Cases Rising?

(07.02.2021)

While Israel races ahead on putting shots in arms, the country is also seeing a spike in cases, with almost 74 out of every 100,000 Israelis testing positive for the virus, compared to about 40 out of every 100,000 Americans. On Thursday, the death toll in Israel crossed 5,000.

When asked about the seemingly contradictory puzzle, Galia Rahav, the head of the infectious-disease unit at Tel Aviv’s Sheba Medical Center, sighed, chuckled, and said: “This is Israel. We have to be extreme in everything.”

26.02.2021 - 15:54 [ Jordan Weissmann / Twitter ]

Wait, why the fuck are we bombing Syria?

24.02.2021 - 06:52 [ Nachdenkseiten ]

Leben wir wirklich in einer Demokratie? (Nr.1)

(05.02.2021)

Auszug aus „Die Revolution ist fällig. Aber sie ist verboten“, erschienen am 7. September 2020:

Einführung

Von außen betrachtet haben wir eine schöne Demokratie. Formal gesehen gibt es die Chance zum politischen Wechsel. Es finden Wahlen statt. Von außen betrachtet werden wir gut regiert und es geht uns gut.

Tatsächlich stimmt der schöne Satz unseres Grundgesetzes, alle Gewalt gehe vom Volk aus, seit Langem nicht mehr. Tatsächlich gibt es hierzulande statt Fortschritt Rückschritt. Restauration!

Die immer ungerechter werdende Verteilung der Einkommen und Vermögen hat dazu geführt, dass einige das Sagen haben. Die Reichen und die Starken setzen sich durch, bestimmen Wirtschaft und Gesellschaft. Weltweit, in den USA sowieso, bei uns, in Frankreich, in Großbritannien, in Brasilien, in Indien, in Chile, in Saudi-Arabien. Überall.

17.02.2021 - 09:56 [ DailyMail.co.uk ]

What WAS the point of vaccine triumph if we are doomed to endless curbs, asks Dr JOHN LEE

Despite the success of the vaccine programme, which will see all vulnerable people protected against Covid-19 in a month, it seems lockdown will largely continue until July.

Restaurants and churches possibly still closed. Travel impossible. Families forbidden to mingle indoors. The Treasury still borrowing billions to keep people on furlough. This is draining the health of our population and our economy.

15.02.2021 - 22:34 [ BMJ.com ]

Why did a German newspaper insist the Oxford AstraZeneca vaccine was inefficacious for older people—without evidence?

With huge global public health implications, Handelsblatt’s story rapidly became international news—and was rapidly rebuffed. Calls for the underlying data filled social media. An AstraZeneca spokesperson described the reported figure as “completely incorrect.”

The controversy came at a moment of intense finger pointing between the European Commission and AstraZeneca over unfulfilled vaccine shipments, and in the week that the European Medicines Agency (EMA) was expected to decide whether to recommend authorisation.

28.01.2021 - 18:41 [ Desmond Swayne, Member of Parliament ]

Demoralising the NHS?

(17.01.2021)

I have been criticised by a family doctor on the grounds that a question I put to the PM in Parliament was ‘demoralising for NHS staff’.
I am at a loss as to how this could be the case.
The question to the PM was this:
“Pubs cannot compete with supermarkets for off-sales. Even within a household, people cannot play tennis or golf. Notwithstanding the assault on liberty and livelihoods, why are the regulations pervaded by a pettifogging malice?”

23.01.2021 - 20:07 [ Telegraph.co.uk ]

Do people want to be free? Or do they prefer security at any price?

The present emergency has raised a question that we thought was answered: do people value safety more than freedom? The great political argument of the twentieth century between a totalitarianism that promised lifelong protection, and open democracy which took the riskier path of liberty seemed to have been settled when communism collapsed and its Western acolytes, for the most part, gave up the fight. Or at least re-framed their position in a way that could accommodate the winning side.

19.01.2021 - 22:55 [ Mick Wallace / Twitter ]

How come @BernieSanders has not used his influence to speak up for Julian #Assange who’s health is deteriorating in a High Security Prison in London ? – Julian’s only crime is exposing the truth about #US War Crimes…

07.01.2021 - 10:03 [ Susan Hennessey, CNN National Security and Legal Analyst, Former IC attorney / Twitter ]

But does that just mean 3 people had totally random medical emergencies? Reactions to tear gas? It’s just oddly vague.

07.01.2021 - 09:13 [ Sebastian Gorka DrG / Twitter ]

Who killed Air Force veteran Ashli Babbit in Congress today? I want to know. America must be told.

02.01.2021 - 14:59 [ news.com.au ]

Why no jab? Australia lags behind in race for vaccine

Despite assurances by Health Minister Greg Hunt that the progression of the vaccine was well under way, the Australian Government is unlikely to start immunising health workers and the elderly until at least March.

30.12.2020 - 03:00 [ Tamburlaine / Twitter ]

You do realize that not only can the Squad #ForceTheVote on M4A, they can even #ReplacePelosiJan3 with *ZERO RISK* of a GOP Speaker? They need 5-8 holdouts. The GOP doesn’t have the votes. And this isn’t being discussed at all. Why?

28.12.2020 - 17:26 [ gab.ai/murali / Twitter ]

How many willing to bet that this case is part of pharma wars to sabotage Oxford vaccine?

(28.11.2020)

27.12.2020 - 05:22 [ gab.ai/murali / Twitter ]

How many willing to bet that this case is part of pharma wars to sabotage Oxford vaccine?

(28.11.2020)

27.12.2020 - 05:20 [ Sean / Twitter ]

Can I ask why the Oxford vaccine approval is taking so long? It only took 23 days for Pfizers, we are nearly at day 30 and still no sign of approval!

(21.12.2020)

23.11.2020 - 11:41 [ Ro Khanna, Abgeordneter im US Repräsentantenhaus / Twitter ]

Flournoy supported the war in Iraq & Libya, criticized Obama on Syria, and helped craft the surge in Afghanistan. I want to support the President’s picks. But will Flournoy now commit to a full withdrawal from Afghanistan & a ban on arms sales to the Saudis to end the Yemen war?

26.10.2020 - 15:03 [ RealClearPolitics.com ]

CNN’s Jake Tapper to Biden Campaign: „Why Is He Taking A Day Off“ Two Weeks Before Election?

(18.10.2020)

CNN’s Jake Tapper asked Biden campaign surrogate Sen. Chris Coons why the candidate is taking multiple days off per week this close to the election. Biden held no public events on Saturday.

04.10.2020 - 16:26 [ Jennifer Williams, Politics & investigations editor for the Manchester Evening News / Twitter ]

He is asked why there has been a sudden spike overnight in testing numbers. There was a problem with counting, he says. ‘It was a computing issue.’ WHAT COMPUTING ISSUE

28.09.2020 - 16:53 [ @travisburgess / Twitter ]

Who was President at the time when Trump wasn’t paying any income tax?

24.09.2020 - 16:43 [ Telegraph.co.uk ]

The three taboos at the heart of Johnson’s coronavirus fiasco

What is wrong with Britain?

20.09.2020 - 13:10 [ @honorgoesfar / Twitter ]

We would like to know why the CDC updated only 9,682 deaths silently on their Covid page. Look at the red wording? I have daily updates and it was recently added to show all these deaths were never Covid. These were underlying conditions people died from besides 9,862! #suspect

(31.08.2020)

26.06.2020 - 11:00 [ theGrayzone.com ]

Five questions for new Labour leader Sir Keir Starmer about his UK and US national security establishment links

(June 5, 2020)

The public deserves answers about the UK’s new opposition leader and his relationship with the British national security establishment, including the MI5 and the Times newspaper, his former role in the Julian Assange case and his membership in the intelligence-linked Trilateral Commission.

18.06.2020 - 06:57 [ Wavy.com ]

Medical experts say protests violate social distancing guidelines. Why is there no spike in cases 2 weeks later?

While more than two weeks have passed, one health district director thinks it’s still too soon to draw conclusions on the effect large protests have on the number of coronavirus cases in Virginia.

06.06.2020 - 14:28 [ theGrayzone.com ]

Five questions for new Labour leader Sir Keir Starmer about his UK and US national security establishment links

The public deserves answers about the UK’s new opposition leader and his relationship with the British national security establishment, including the MI5 and the Times newspaper, his former role in the Julian Assange case and his membership in the intelligence-linked Trilateral Commission.

05.06.2020 - 00:24 [ the Hill ]

Pelosi demands Trump clarify deployment of unidentified law enforcement in DC

Speaker Nancy Pelosi (D-Calif.) on Thursday demanded that President Trump provide a list of the agencies involved in deploying law enforcement officers around Washington, D.C., in response to the crowds of demonstrators protesting police brutality.

Some officers policing protests in the city in recent days have been seen without any identifying labels on their uniforms, raising questions about which law enforcement agencies they represent.

22.04.2020 - 16:47 [ Rolling Stone ]

The Question the CDC Won’t Answer About Coronavirus Testing

(10.03.2020)

We asked for a list of all contractors who had a financial interest in providing the agency with reagents and other components of the test. Despite multiple followups, the CDC has not responded.

Reached today, a CDC media staffer said that the agency was overwhelmed with press requests and was working through its backlog. Our questions, she said, were in the queue.

11.04.2020 - 19:26 [ theHill.com ]

Cuomo joins criticism of WHO response: ‚Where were the warning signs?‘

“Where were the warning signs? Who should have blown the whistle?“ Cuomo asked at a daily briefing. “The president has asked this question, and I think he’s right. The president’s answer is the World Health Organization should’ve been blowing the whistle.”

Cuomo said that as a governor he doesn’t deal with much foreign policy, so he “doesn’t know if that’s right or wrong, but I know the question is right and sometimes the question is more important than the answer.”

07.04.2020 - 09:47 [ DailyMail.co.uk ]

As Germany’s coronavirus outbreak appears to peak at fewer than 1,500 deaths – why HAS it performed so much better than most of Europe?

Germany’s daily death toll today dropped to just 92. Its dramatic drop in daily deaths comes nine days after its peak in cases on March 28, suggesting the worst of its outbreak has passed. Spain and Italy are also reporting lower deaths by day.

31.03.2020 - 14:09 [ Dr. Carol M. Swain, member of Black Voices for Trump Advisory Board / Twitter ]

What’re the criteria for determining #coronavirus is the cause of death for a person with serious pre-existing health conditions? I ask because eagerness to inflate numbers might lead to overzealousness. #Coronavirustruth #COVID19 @realDonaldTrump #CDC @CDCgov

31.03.2020 - 13:55 [ Jorge Salcedo / Twitter ]

What is the criteria to count COVID-19 deaths in the US?

COVID-19 as the the main cause of death?

Any dead person who test positive for it?

Do we distinguish between deaths WITH COVID-19 vs BECAUSE OF COVID-19?

Do all states use the same criteria?

24.03.2020 - 18:12 [ New York Times ]

‘Where Are the Ventilators?’: Cuomo Pleads for More Help for New York

Gov. Andrew M. Cuomo of New York said the federal government needed to provide more medical equipment as the number of coronavirus cases accelerated.

06.03.2020 - 23:00 [ Aaron Eisenberg / Twitter ]

So Biden is up 76 delegates (627-551) right now but for some reason there are 162 outstanding delegates not allocated yet and 153 of those are in Colorado, Utah, and California three states Bernie won. When are they going to update the delegates? It has been 3 full days now.

(1 hour ago)

06.02.2020 - 18:51 [ Terri C / Twitter ]

Why aren’t any of the Dem candidates speaking out about the situation in Iowa? It’s been FOUR DAYS and they still don’t have a final count? And they’re stealing the election right out from under Bernie and he remains silent. What is going on in this party?

They are SO inept.

15.01.2013 - 10:56 [ techdirt ]

Why Did The Secret Service Take Over Aaron Swartz’s Case Two Days Before He Was Arrested

Many have noted that the US Attorneys had made a new filing on the day that Aaron Swartz committed suicide. While the filing may look like just a standard procedural filing, some are pointing out that it highlights some highly unusual activity in the case.