Archiv: SARS II (coronavirus / SARS-CoV-2) / weltweiter Ausnahmezustand / worldwide state of emergency


30.11.2020 - 18:20 [ Augen geradeaus! ]

Coronavirus-Pandemie & Bundeswehr: Infektionen in der Truppe gleichbleibend, Auswirkungen auf Auslandseinsatz, immer mehr Amtshilfe

Auch aus diesem Grund hatte das Verteidigungsministerium vor kurzem eine Aufstockung des Einsatzkontingents Corona von bislang 15.000 auf 20.000 Soldaten angewiesen.

29.11.2020 - 17:06 [ Achse des Guten ]

Hinweis auf Interessenkonflikt bei leitendem RKI-Mitarbeiter

Welt.de meldet: Mitten in der zweiten Welle der Corona-Pandemie muss sich das Robert-Koch-Institut mit einem möglichen Interessenkonflikt in den eigenen Reihen auseinandersetzen:

29.11.2020 - 17:03 [ Cortys / Twitter ]

Habe ich das richtig verstanden? Das RKI ist seit 20 Jahren Kunde der Firma GenExpress, die eng mit der Firma TIB Molbiol zusammenarbeitet, die wiederum mit Viruskaiser Drosten an den PCR-Tests gearbeitet hat?

29.11.2020 - 16:49 [ Radio Utopie ]

Coronavirus: Auch das Robert-Koch-Institut übernimmt „vermutete“ Fälle und Todesfälle in seine Statistiken

(21.04.2020)

Am 22. März setzen Bundesregierung und Landesregierung in einer Videokonferenz das Grundgesetz außer Kraft und verhängten die allgemeinen Verbote, die hier nicht alle aufgezählt werden sollen.

Am 23. März schickte das „Deutsche Institut für Medizinische Information und Dokumentation“ (DIMDI), welches dem Gesundheitsministerium von Jens Spahn und damit der Regierung unterstellt ist, eine Meldung mit der Überschrift „U07.2 kodiert Verdacht auf COVID-19“ heraus und wies diesbezüglich an:

„Benutze diese Schlüsselnummer, wenn COVID-19 klinisch-epidemiologisch bestätigt ist und das Virus nicht durch Labortest nachgewiesen wurde oder kein Labortest zur Verfügung steht.“

Dies entsprach eins zu eins den W.H.O.-Vorgaben.

Auch den Umgang mit Todesfällen und Statistiken übernahm das Regierungsinstitut DIMDI von der W.H.O., praktischerweise in einer Übersetzung:

„COVID-19 –Kodierregeln für die Mortalität in der ICD-10 [bereitgestellt von der Weltgesundheitsorganisation (WHO)]

Beide Kategorien, U07.1 (COVID-19, Virus nachgewiesen) und U07.2 (COVID-19, Virus nicht nachgewiesen), sind für die Kodierung der Todesursache (Grundleiden) zugelassen.“

Am 25. März vermeldete das Robert-Koch-Institut in einem Situationsbericht:

„Das DIMDI hat einen neuen ICD-Code für den Verdacht auf COVID-19 eingeführt:
– U07.1 (COVID-19, Virus nachgewiesen ): Schlüsselnummer, wenn COVID-19 durch einen Labortest nachgewiesen ist, ungeachtet des Schweregrades des klinischen Befundes oder der Symptome.

– U07.2 (COVID-19 o.n.A., Virus nicht nachgewiesen): Schlüsselnummer, wenn COVID-19 klinisch-epidemiologisch bestätigt ist und das Virus nicht durch Labortest nachgewiesen wurde oder kein Labortest zur Verfügung steht.“

29.11.2020 - 16:45 [ Nachdenkseiten ]

Corona-Verdächtige. Wie man in deutschen Kliniken ohne Virusnachweis zum Covid-Fall wird.

(27.11.2020)

Das Wichtigste: Von den in den ersten sechs Monaten in den fraglichen Kliniken hospitalisierten sogenannten Corona-Patienten waren rund drei Viertel lediglich Corona-Verdachtsfälle. Gerade einmal 14.783 Fälle hatten demnach einen positiven PCR-Test und wurden „mit einer nachgewiesenen Corona-Infektion stationär behandelt“, heißt es in dem Papier und weiter: „Erstaunlicherweise fanden wir mit 46.919 eine viel höhere Zahl von stationären Patienten, die mit der Verdachtsdiagnose einer Covid-Erkrankung, allerdings ohne Nachweis der Infektion im Labor, behandelt wurden.“

29.11.2020 - 16:31 [ Heise.de ]

Keine Reisefreiheit für Impfgegner

Internationaler Flugverband IATA arbeitet an Einführung von digitalem Corona-Impfpass. Nur wer sich das Vakzin initiieren lässt, dürfte dann noch fliegen

26.11.2020 - 23:46 [ ORF ]

Thanksgiving – Amerikaner trotzen Warnungen

Schon am Wochenende gingen in Sozialen Netzwerken Bilder von den überfüllten Flughäfen etwa in Chicago und Phoenix um. Tatsächlich wurden von Freitag bis Sonntag mehr als drei Millionen Passagiere an den US-Flughäfen gezählt, so viele wie noch nie seit Beginn der Pandemie.

26.11.2020 - 15:12 [ Initiative Qualitaetsmedizin ]

Effekte der SARS-CoV-2 Pandemie auf die stationäre Versorgung im ersten Halbjahr 2020. Eine Analyse der §21 Routinedaten an 421 Kliniken der Initiative Qualitätsmedizin (IQM)

Erstaunlicherweise fanden wir mit 46.919 eine viel höhere Zahl von stationären Patienten, die mit der Verdachtsdiagnose einer COVID-Erkrankung, allerdings ohne Nachweis der Infektion im Labor, behandelt wurden (U07.2).

(…)

Überraschenderweise war die SARI-Fallzahl im ersten Halbjahr 2019 mit 221.841 Fällen höher als 2020 mit insgesamt 187.174 Fällen, obwohl darin auch die COVID bedingten SARI-Fälle mit eingeschlossen wurden.

(…)

Die Beobachtung, dass ca. dreimal mehr Fälle mit COVID-Verdacht als mit einer nachgewiesenen Infektion kodiert waren, ist absolut erstaunlich. Allerdings findet sich ein vergleichbares Verhältnis in den InEk Daten von Ende Mai für ganz Deutschland, wo neben den 34.916 U07.1 Fällen 111.769 U07.2 Fälle kodiert sind.

(…)

Interessanterweise beobachteten wir für den Verlauf der Intensivaufenthalte und auch für die Anzahl der maschinell beatmeten Patienten keine Zunahme im Vergleich zu 2019. Im Gegenteil, die Anzahl von Intensivfällen war im Lockdown deutlich geringer und die Beatmungsfälle blieben weitgehend unverändert.

(…)

Während des Lockdowns nahmen die wöchentlichen Krankenhausfälle um 37% ab und blieben auch in der Phase nach dem Lockdown bis zum Ende des ersten Halbjahres um 18% erniedrigt. Die Krankenhaussterblichkeit war in dieser Zeit prozentual von ca. 2,2% auf 3,5% erhöht, was aber nicht auf absolut mehr Todesfälle, sondern darauf zurückzuführen ist, dass weniger Patienten ins Krankenhaus kamen.

(…)

Während im April die Übersterblichkeit zeitlich mit der Sterblichkeit an Corona zusammenfiel, war die Übersterblichkeit im August augenscheinlich nicht auf Corona zurückzuführen. Das Statistische Bundesamt gibt in seiner Publikation die Hitzewelle als mögliche Ursache der Beobachtung im August an. Dieser Effekt könnte allerdings auch auf die verminderte Krankenhausversorgung gerade bei Notfällen während der vorhergehenden Monate zurückführbar sein.

26.11.2020 - 15:00 [ Achse des Guten ]

Coronapolitik: Die Daten werden zur Provokation

Die schlichten Fakten gelten deshalb inzwischen als Provokation. Dr. Gunter Frank berichtete beispielsweise gestern auf Achgut.com in seinem Bericht zur Corona-Lage vom 24.11.2020 über eine Studie der Initiative für Qualitätsmedizin, einem Zusammenschluss von 421 deutschen und schweizerischen Kliniken. Das Ergebnis will so gar nicht zum von der Bundeskanzlerin ausgerufenen Notstand passen: Es gab 2020 weniger stationär behandelte schwere Atemwegsinfektionen als 2019 und zwar inklusive Covid-19.

26.11.2020 - 14:34 [ Verband der leitenden Kinderärzte und Kinderchirurgen Deutschlands ]

Ad-Hoc Information zur Datenerhebung an über 100 deutschen Kinderkliniken zu SARS-CoV-2

5. Es besteht kein Anhalt zur Annahme einer hohen Dunkelziffer SARS-CoV-2 positiver Kinder und Jugendlichen

26.11.2020 - 14:30 [ BR.de ]

Studie: Corona-Infektionsrisiko an Schulen wird überschätzt

Bleiben viele Corona-Infektionen an Schulen unentdeckt, weil Kinder selten Symptome zeigen? Das wollten Chefärzte der Kinderklinik Dritter Orden in Passau, der Haunerschen Kinderklinik in München und der Klinik St. Hedwig in Regensburg herausfinden. Unterstützt vom Verband der leitenden Kinderärzte und Kinderchirurgen Deutschlands haben sie die Daten von mehr als 110.000 jungen Patienten ausgewertet, die seit Juli in deutschen Kinder- und Jugendkliniken routinemäßig auf Corona getestet wurden.

26.11.2020 - 13:43 [ matthias.schrappe.com ]

Die Pandemie durch SARS-CoV-2/CoViD-19 – Zur Notwendigkeit eines Strategiewechsels –

Zahlenwerte zur Steuerung sind unverzichtbar, dies soll nicht in Abrede gestellt werden. Allerdings wird zur Zeit so vorgegangen, dass die Testprävalenzen einfach auf die Gesamtbevölkerung oder Region umgerechnet werden, ohne über die Dunkelziffer in der nicht-getesteten Bevölkerung Rechenschaft abzulegen. Diese Vorgehensweise kann in keinem Fall zu verlässlichen quantitativen Maßen führen.

Das Thesenpapier 6.1 bedient sich nun mehrerer Methoden, um dieses Problem zu
bewältigen. Zunächst erscheint es äußerst unwahrscheinlich, dass bei einer
Testpositivitätsrate von nunmehr 9% (in der getesteten Prävalenzstichprobe von 1,5 Mio. Personen pro Woche) in der großen Gruppe der nicht-getesteten Bevölkerung keine weiteren Fälle auftreten, wie es die derzeitig praktizierte, einfache Umrechnung der bekannten Fälle auf die Gesamtbevölkerung nahelegt.

26.11.2020 - 13:41 [ Heise.de ]

Diese Gründe sprechen gegen den verlängerten Teil-Lockdown

Die nun im novellierten und ergänzten Infektionsschutzgesetz festgeschriebenen Grenzwerte – etwa 35 Neuinfektionen auf 100.000 Einwohnern in sieben Tagen – sind, beachtet man die offiziell ignorierte Dunkelziffer, weder begründbar noch erreichbar. Damit aber fällt die Legitimationsbasis des gesamten Corona-Maßnahmenpaketes wie ein Kartenhaus in sich zusammen.

26.11.2020 - 13:29 [ NDR.de ]

Die Pandemie durch SARS-CoV-2/Covid-19 – der Übergang zur chronischen Phase

(30.08.2020)

(9) Die Empfehlungen zum Tragen von Masken sind an die Baseline-Risiken
anzupassen. Die durch Studien belegte relative Risikoverminderung um 80% bedeutet in einem Hochrisikobereich (z.B. Gesundheitswesen, angenommene
Infektionswahrscheinlichkeit 10%) eine absolute Risikodifferenz von 8%, so dass 12,5 Personen eine Maske tragen müssen, um eine Infektion zu verhindern, während in einem Niedrigrisikobereich (1 Stunde Aufenthalt Supermarkt, Infektionsrisiko von 0,01%) 12.500 Personen eine Maske tragen müssen, um eine Infektion zu verhindern.

26.11.2020 - 13:23 [ 24hamburg.de ]

Risiko in Supermärkten extrem gering: Coronavirus Maskenpflicht unsinnig? Mediziner vom UKE zu Anti-Virus-Maßnahmen

(09.11.2020)

Doch Hamburger* Forscher stellen die Maskenpflicht jetzt infrage! Rechtsmediziner Klaus Püschel vom Uniklinikum Eppendorf (UKE*) und der ehemalige Staatsrat Matthias Gruhl haben die neue Debatte zur Maskenpflicht angestoßen. In dem Thesenpapier erklären die Hamburger Forscher, dass es bislang keine fundierten Antworten auf die Frage gibt, wann Corona-Schutzmasken Sinn machen und wann nicht.

25.11.2020 - 11:05 [ Haaretz ]

Next Stage of Netanyahu’s Corruption Trial Delayed Until February

The prime minister’s lawyers had also previously argued that the trial should be delayed due to coronavirus health restrictions, saying that it would be difficult to see whether a masked witness was „telling the truth.“

23.11.2020 - 17:15 [ DailyMail.co.uk ]

‚I’m so thrilled that you’ve cracked it!‘: Prince William congratulates Oxford scientists via Zoom as their Covid vaccine is proved to be 90 per cent effective

– The Duke of Cambridge hailed the team’s ‚amazing achievement‘ this morning
– Three Oxford professors told how the vaccine is based on decades of research
– It emerged this month that William caught coronavirus in April but didn’t reveal it

23.11.2020 - 17:11 [ Politico.com ]

AstraZeneca to seek FDA authorization for vaccine based on foreign trial data

The company halted its U.S. trial in early September over safety concerns, after a trial participant reported neurological problems. The study resumed earlier this month after FDA concluded that no evidence linked the volunteer’s symptoms to the shot.

23.11.2020 - 17:04 [ Telegraph.co.uk ]

AstraZeneca shares slip after analyst says vaccine will struggle to get green light in US – live updates

SVB Leerink analyst Geoffrey Porges said the treatment may never gain approval from US regulator the FDA, and said Astra had highlighted results from a “relatively small” number of patients.

23.11.2020 - 16:40 [ theGuardian.com ]

Oxford AstraZeneca Covid vaccine: everything we know so far

No mRNA vaccine has ever been approved by regulators, but the Oxford approach has been used in vaccines given safely to thousands of people of all ages for diseases ranging from TB and malaria to Mers (another coronavirus) and Ebola, for which it is now being used in Uganda and the Democratic Republic of the Congo. Oxford opted for the chimp virus because it has the potential to generate a strong immune response and, since it cannot grow in humans, it should be safe.

Two other frontrunner vaccines, from BioNTech (developed with Pfizer) and Moderna (developed with the US National Institute of Allergy and Infectious Diseases), perform well, according to interim results from phase 3 human trials, achieving more than 90% efficacy. These are based on technology that is new to the vaccine field. Both use genetic material called mRNA, or messenger RNA, which tells human cells how to make coronavirus spike proteins.

23.11.2020 - 16:31 [ ORF ]

Wie Impfstoffzulassung in EU funktioniert

„Unser Plan ist es, die Impfstoffe innerhalb von 24 Stunden nach Zulassung an die Impfzentren zu liefern“, sagte Slaoui in einem Interview mit CNN. Er rechne daher damit, dass bereits am 11. oder 12. Dezember mit den Impfungen begonnen werden könne. Voraussetzung ist eine Notfallzulassung des Impfstoffs.

23.11.2020 - 16:23 [ Tagesschau.de ]

Studienergebnisse von AstraZeneca: Britischer Impfstoff wirkt zu 70 Prozent

Das Ergebnis bleibt zwar hinter den Werten der Präparate von Pfizer/Biontech und Moderna zurück. Wenn man aber zunächst nur eine halbe Dosis verabreiche und erst einen Monat später eine volle, dann erreiche der Impfstoff eine Effektivität von 90 Prozent, lässt AstraZeneca wissen. Er soll zudem deutlich preiswerter sein, sich sehr viel leichter lagern und weltweit transportieren lassen als andere Vakzine.

23.11.2020 - 16:15 [ University of Oxford ]

Oxford University breakthrough on global COVID-19 vaccine

he University of Oxford, in collaboration with AstraZeneca plc, today announces interim trial data from its Phase III trials that show its candidate coronavirus vaccine, ChAdOx1 nCoV-2019, is effective at preventing COVID-19 (SARS-CoV-2) and offers a high level of protection.

21.11.2020 - 13:18 [ Tagesschau.de ]

G20 in Saudi-Arabien: Trump nimmt an virtuellem Gipfel teil

Bei dem als Videokonferenz abgehaltenen G20-Gipfel, an dem auch Bundeskanzlerin Angela Merkel teilnimmt, ist das erste Thema die weltweite Corona-Pandemie. Neben den sieben führenden Industrienationen und 13 Schwellenländern nehmen auch von der Pandemie betroffene Staaten wie Spanien, Singapur und die Schweiz sowie Vertreter der UN, der Weltbank und der Weltgesundheitsorganisation (WHO) teil.

19.11.2020 - 17:49 [ DailyMail.co.uk ]

‚SAGE was put on a pedestal… but their models clearly didn’t reflect reality‘: Tory MP slams scientific advisers as damning documentary reveals they relied on WIKIPEDIA data and wrongly predicted virus would peak in June

– SAGE admitted early virus modelling based on figures from online encyclopedia
– Committee of scientists advising PM also had no expert on human coronavirus

19.11.2020 - 17:45 [ DailyMail.co.uk ]

Covid anti-vaxxers should face action for spreading false information that ‚could cost lives‘, Britain’s top counter-terror officer says

The problem of malicious propaganda potentially causing people to die after avoiding treatment should be debated, according to Britain’s top counter-terrorism officer.

Met Assistant Commissioner Neil Basu said that there should be a discussion about whether society should let this happen.

He is said to be interested in the area because Islamist and far-Right groups use false Covid-19 claims to groom recruits.

18.11.2020 - 11:53 [ Achse des Guten ]

Nach Corona kommt Kambodscha

Natürlich könnte man noch an der einen oder anderen Stellschraube drehen, nur noch kalt duschen, nur noch einmal am Tag essen, den Kühlschrank abschaffen, die Schwiegermutter ihrem Schicksal überlassen, Urlaub auf Balkonien und sich den einen oder anderen Atemzug verkneifen. Zu mehr bräuchte es, fürchte ich, Zwangsmaßnahmen.

Aber seit Corona wissen wir: Da geht schon noch was!

16.11.2020 - 13:40 [ ChronicleLive.co.uk ]

UK’s Covid-19 Oxford AstraZeneca vaccine on course to be ready by end of 2020

The UK has ordered 100 million doses of the Oxford AstraZeneca vaccine – enough for the entire population

15.11.2020 - 19:35 [ ORF ]

Kurz kündigt Massentests an

Die entsprechenden Schritte für den logistischen Ablauf würden zusammen mit den Bundesländern und dem Bundesheer vorbereitet. Gegen Ende der Woche wolle die Regierung die Bevölkerung zu diesen geplanten Massentestungen informieren.

15.11.2020 - 11:14 [ ORF ]

Athen verbietet Demos zum Andenken an Studentenaufstand

Wie der griechische öffentlich-rechtliche Rundfunk (ERT) heute berichtete, sind Versammlungen von mehr als vier Menschen von heute an und bis zum 18. November verboten. Wer sich nicht daran hält, muss mit Geldstrafen zwischen 300 Euro und 5.000 Euro rechnen.

14.11.2020 - 15:59 [ BMJ.com ]

Covid-19: politicisation, “corruption,” and suppression of science

Science is being suppressed for political and financial gain. Covid-19 has unleashed state corruption on a grand scale, and it is harmful to public health.1 Politicians and industry are responsible for this opportunistic embezzlement. So too are scientists and health experts. The pandemic has revealed how the medical-political complex can be manipulated in an emergency—a time when it is even more important to safeguard science.

The UK’s pandemic response provides at least four examples of suppression of science or scientists. First, the membership, research, and deliberations of the Scientific Advisory Group for Emergencies (SAGE) were initially secret until a press leak forced transparency.

14.11.2020 - 15:42 [ Heise.de ]

Wirklich keine Angst vor Corona-Toten!

Im Grunde liegen hier zwei klassische positivistische Missverständnisse vor: 1. Eine Messung an 300 Proben ermöglicht Aussagen über die gesamte Menschheit. 2. Wenn wir etwas noch nicht entdeckt haben, dann hat es auch nicht existiert: Weil die Medizin den Sars-CoV-2-Virus bis zum Dezember 2019 nicht kannte, bezeichnete sie ihn als neuen Virus. In Wirklichkeit weiß sie nicht, ob er neu war. Aus der Annahme des Neuheitscharakters wurde aber abgeleitet, dass das schnell steigende Muster der Neuinfektionen die Ausbreitung eines neuen Virus beschreibt. Die Gegenthese, dass wir in Wirklichkeit nur das Muster immer stärkeren Testens sehen, erscheint aber mindestens ebenso adäquat.

13.11.2020 - 22:20 [ The Hill ]

Australia uses drones to ensure social distancing at the beach

Drones will begin flying at over 20 beaches and parks on Saturday and are expected until the end of February.

12.11.2020 - 11:09 [ Mark Sanders / Twitter ]

So the Pfizer vaccine is expected to be up to seven times more expensive than the Oxford one, reports the Times.

Welcome to profit first, morals later America.

12.11.2020 - 10:06 [ theGuardian.com ]

Vaccine taskforce chief may benefit from £49m UK investment

She is expected to leave her post at the end of the year, according to a government source who said her contract ran until January 2021 and she had always intended to leave at that point.

12.11.2020 - 09:26 [ NPR.org ]

Pfizer CEO Sold Millions In Stock After Coronavirus Vaccine News, Raising Questions

Daniel Taylor, an expert in insider trading and an associate professor of accounting at the Wharton School of the University of Pennsylvania, has closely monitored stock trades by executives at companies developing coronavirus vaccines. He told NPR that the close timing between the adoption of Bourla’s stock plan and the press release looked „very suspicious.“

„It’s wholly inappropriate for executives at pharmaceutical companies to be implementing or modifying 10b5-1 plans the business day before they announce data or results from drug trials,“ Taylor said.

12.11.2020 - 09:06 [ Tagesschau.de ]

Corona-Impfstoffdosen: Intransparente Verhandlungen

Deutschland habe sich „bis zu 100 Millionen“ Dosen des Biontech-Impfstoffs gesichert, so Gesundheitsminister Spahn. Dabei sieht der EU-Verteilungsschlüssel nur 56 Millionen Dosen vor. Gibt es heimliche Deals?

10.11.2020 - 17:51 [ Boris Johnson, Prime Minister of the United Kingdom / Twitter ]

Huge thanks to Kate Bingham and the Vaccine Taskforce for all their fantastic work in securing 40 million doses of the @pfizer & @BioNTech_Group vaccine and over 300 million doses of other promising vaccine candidates.

10.11.2020 - 17:39 [ Brian / Twitter ]

Oxford vaccine is not mRNA based its DNA based. This is prolly the best description right now:

10.11.2020 - 17:36 [ Keir Shiels / Twitter ]

This vaccine needs to be kept at below -80 ^C because it uses mRNA. Not suitable for most clinics and GP practices. My money is still on Oxford to produce a more effective and ergonomic one.

10.11.2020 - 17:25 [ Tagesschau.de ]

Enges Rennen um den Impfstoff

Damit haben Biontech/Pfizer im Rennen um einen durchschlagenden Impferfolg die Nase vorn. Verbunden damit ist auch ein Durchbruch für die spezielle Technologie, die die beiden Partner, aber auch der deutsche Mitbewerber Curevac und der US-Konzern Moderna nutzen: Bei der Impfung auf mRNA-Basis „mit Erbgutschnipseln“ werden Baupläne für Proteine in die menschlichen Zellen eingeschleust, die dann Antigene herstellen – in diesem Fall gegen das Corona-Virus.

10.11.2020 - 10:54 [ Tagesschau.de ]

Corona-Zahlen des RKI: Täglicher R-Wert stimmt oft nicht

Die nachträgliche Korrektur des R-Wertes „kann prinzipiell in beiden Richtungen geschehen“, erklärte das RKI auf Anfrage von tagesschau.de. In den vergangenen vier Wochen habe er „meistens nach oben korrigiert werden“ müssen , so dass „in der Tat eine gewisse Unterschätzung vorlag“.

09.11.2020 - 18:27 [ timesnownews.com ]

Oxford-AstraZeneca COVID-19 vaccine production begins in Australia

The Sydney Morning Herald reported that it will take CSL about 50 days to completely process the vaccine. According to the newspaper, the company has separate contracts with AstraZeneca and the Australian government for the production of the vaccine.

The AstraZeneca vaccine still needs to be approved by Australia’s Therapeutic Goods Administration (TGA). Phase three clinical trials of the vaccine are expected to wrap up by the end of this year.

08.11.2020 - 22:28 [ Stars and Srtipes ]

Cuomo to deploy National Guard troops to NY airports for COVID-19 enforcement

„I want people to know we’re serious,“ the governor said during a conference call with reporters. „You should not land if you do not have proof of a negative test upon landing,“Airlines, the NYPD and the Port Authority are assisting with the effort.

08.11.2020 - 19:43 [ DailyMail.co.uk ]

The tube that could change the world: First vial of COVID-19 vaccine ’starting material‘ after Australian breakthrough – with millions to be made from tomorrow

Biotechnology giant CSL announced they would start producing the AstraZeneca AZD1222 coronavirus vaccine at its factory in Melbourne this week.

About 30million doses will be manufactured as part of a first-of-its-kind agreement with the Australian government, with the company hoping to release them in the first half of 2021 pending clinical trials and approval.

The jab, which was produced at the University of Oxford, is seen as the leading candidate across the globe and is in final-stage trials.

07.11.2020 - 14:53 [ Univerity of Oxford ]

The Oxford Vaccine

The University of Oxford’s Jenner Institute and Oxford Vaccine Group have been at the forefront of scientific endeavour to develop vaccines for diseases of major global importance for more than 30 years.

Their ChAdOx1 trials are currently assessing whether the vaccine will be effective in combatting COVID-19.

07.11.2020 - 14:30 [ Indiatoday.in ]

Coronavirus Vaccine Update: India shifts focus on indigenous vaccine as AstraZeneca deliveries run late

India seems to have shifted focus on its indigenous novel coronavirus vaccine soon after AstraZeneca said earlier this week that it was holding back deliveries of its Covid-19 vaccine.

07.11.2020 - 14:26 [ Boris Johnson, Prime Minister of the United Kingdom / Twitter ]

Thank you to all of our brilliant scientists at @UniOfOxford , @AstraZeneca & across the UK who are working tirelessly to find a vaccine and to all those who have volunteered to take part in a clinical trial. This government – and the whole country – are backing you 100%

(06.11.2020)

07.11.2020 - 14:21 [ Reuters ]

COVID vaccine deliveries on ice as AstraZeneca awaits trial data

(05.11.2020)

A summer dip in UK coronavirus infections has pushed back test results for AstraZenca’s potential COVID-19 vaccine, leading the drugmaker to delay deliveries of shots to the UK government.

06.11.2020 - 18:15 [ DailyMail.co.uk ]

Downing Street REJECTS calls to end lockdown despite four more sets of real-world data showing second wave of Covid was dropping and R rate was stable BEFORE crippling restrictions based on flawed projections

Downing Street today refused calls for England’s second lockdown to be cut short and insisted it will run until December 2, despite four more sets of real-world data that show the second wave was already shrinking before the Government pushed the panic button on a drastic month-long shutdown.

Promising figures published today by the Office for National Statistics (ONS) – which runs a massive government surveillance scheme that randomly swabs tens of thousands of people to track the size of the outbreak – suggest that the country’s coronavirus outbreak has shrunk.

06.11.2020 - 13:35 [ Telegraph.co.uk ]

Exclusive: ‚Covid graphs were wrong in suggesting daily deaths would soon surpass first wave‘

Official projections which pushed the country into a second lockdown have been quietly revised to no longer suggest deaths could soon overtake those at the peak of the first wave, The Telegraph has learned.

05.11.2020 - 18:17 [ Informationsstelle (IMI) ]

Bundeswehr: Corona-Aufstockung

Das seit dem Frühjahr stehende Kontingent von 15.000 Soldaten werde auf 16.000 aufgestockt, sagte der Inspekteur der Streitkräftebasis, Generalleutnant Martin Schelleis. Für das kommende Jahr sei eine weitere Verstärkung möglich.“

04.11.2020 - 22:28 [ Augen geradeaus! ]

Coronavirus-Pandemie & Bundeswehr: Jetzt wird anders gezählt

Am (gestrigen) Dienstag hatte ich hier die Zahl von rund 4.200 Soldaten genannt – und am (heutigen) Mittwoch lautet die offizielle Zahl auf einmal 5.350. Sind da über Nacht mehr als 1.100 Soldaten neu hinzugekommen? Mitnichten – Bundeswehr und Verteidigungsministerium haben nur einfach mal schnell die nach außen kommunizierte Zählweise geändert.

03.11.2020 - 14:59 [ DailyMail.co.uk ]

More proof England’s lockdown was premature? Top researchers say R rate has dropped to 1 as Oxford expert claims Covid infections are ‚flatlining‘ and the ‚4,000 deaths‘ graph used to justify restrictions has ‚proven to be incorrect‘

– King’s College London said cases were now ‚plateauing‘ and there was a ’slight fall‘ in infections across UK
– Oxford’s Carl Heneghan said told how coronavirus hospital admissions, cases and ‚in effect‘ deaths in retreat
– It comes as Sir Patrick Vallance and Prof Chris Whitty face questions from MPs over the 4,000 deaths figure

03.11.2020 - 14:58 [ The Hill ]

A new round of lockdowns would be a terrible mistake

Leading infectious disease epidemiologists and public health scientists released a statement last month, the Great Barrington Declaration, to bring attention to their “grave concerns about the damaging physical and mental health impacts of the prevailing COVID-19 policies.” Instead of widespread lockdowns, “Adopting measures to protect the vulnerable should be the central aim of public health responses to COVID-19.”

03.11.2020 - 14:49 [ DailyMail.co.uk ]

Is the NHS actually QUIETER than usual? Leaked document claims hospitals are 84% full (but last autumn the figure was 92%)

– Beds have never been less than 85% full for a three-month period since 2010
– Spring this year was the first time, because patients were turfed out for Covid-19
– And occupancy remains below average levels despite second wave, stat shows

02.11.2020 - 15:38 [ DailyMail.co.uk ]

How Vallance’s secret blood-curdling press briefing on looming lockdown – an hour BEFORE Boris agreed to it – lit the fuse on Nov 5th shutdown that could blow up our economy

– Boris Johnson announced England-wide lockdown after weeks insisting he would stick to his local ‚Tiers‘
– The PM summoned a dramatic press conference Saturday night after details of the U-turn idea were leaked
– Sir Patrick Vallance gave blood-curdling briefing about the situation on Friday before ministers made decision
– More details were then leaked overnight before the wider Cabinet had been gathered, forcing the PM’s hand
Mr Johnson is set to use a statement to the House of Commons this afternoon to say there is ’no alternative‘

02.11.2020 - 15:33 [ DailyMail.co.uk ]

Apocalyptic forecast of 4,000 coronavirus deaths a day could be FIVE TIMES too high and had already been proved wrong when government revealed it at weekend

– Sir Patrick Vallance presented worst-case scenario in Saturday’s briefing when lockdown was confirmed
– But it has emerged it was based on forecasts made weeks ago and since updated to give lower estimates
– Oxford’s Carl Heneghan said he was ‚concerned‘ at officials‘ choice to use old data which could be misleading
– Tory MPs accused SAGE, of which Vallance is chair, of ‚cherry-picking‘ figures and not giving full picture
– England will be thrust into a second lockdown from Thursday, pending a vote in Parliament on Wednesday

01.11.2020 - 18:24 [ Telegraph.co.uk ]

Coronavirus latest news: Boris Johnson faces Tory rebellion over national lockdown

Boris Johnson faces a rebellion from his backbenches over the new national lockdown restrictions for England amid warnings that the measures would be „disastrous“ for the economy.

This comes after Cabinet Minister Michael Gove admitted the four-week-long national lockdown could be extended beyond December 2.

01.11.2020 - 18:18 [ CNN ]

Boris Johnson accused of ‚giving in to scientific advisers‘ as England heads for lockdown

Former Conservative leader Iain Duncan Smith wrote in the UK’s Telegraph newspaper that the month-long lockdown showed government was „giving in to the scientific advisers,“ claiming that government experts had „pressurised“ Johnson into the step.

„Normally, advisers advise and ministers decide. Yet that system has broken down with Sage [the Scientific Advisory Group for Emergencies] believing its advice to be more like commandments written on stone and its members publicly lecturing the Government over the airways,“ Duncan Smith wrote.

01.11.2020 - 18:09 [ Reuters Canada ]

Britain starts accelerated review for AstraZeneca’s potential COVID-19 vaccine

Work began on the Oxford vaccine in January. Called AZD1222 or ChAdOx1 nCoV-19, the viral vector vaccine is made from a weakened version of a common cold virus that causes infections in chimpanzees.

01.11.2020 - 16:44 [ ORF ]

Österreich: Anwälte analysieren Lockdown-Verordnung

Seit gestern die zweite Lockdown-Verordnung bekanntgegeben worden ist, mehren sich die Reaktionen von Juristinnen und Juristen.

01.11.2020 - 08:12 [ MSN.com ]

CDC: 94% of Covid-19 deaths had underlying medical conditions

(01.09.2020)

According to the CDC, comorbidity is defined as: “ more than one disease or condition is present in the same person at the same time. Conditions described as comorbidities are often chronic or long-term conditions. Other names to describe comorbid conditions are coexisting or co-occurring conditions and sometimes also “multimorbidity” or “multiple chronic conditions.“

01.11.2020 - 08:10 [ CDC.gov ]

Weekly Updates by Select Demographic and Geographic Characteristics

(today)

Table 3 shows the types of health conditions and contributing causes mentioned in conjunction with deaths involving coronavirus disease 2019 (COVID-19). For 6% of the deaths, COVID-19 was the only cause mentioned. For deaths with conditions or causes in addition to COVID-19, on average, there were 2.6 additional conditions or causes per death.

01.11.2020 - 08:05 [ Fox News ]

Richard Fowler: Americans are tired of Trump’s lies, incompetence, ignorance and failures

More than 9 million Americans have been infected with the coronavirus and more than 229,000 have tragically died. No, Mr. President, we haven’t turned the corner on this virus. The pandemic is getting worse, and the White House has been absolutely nonresponsive.

30.10.2020 - 13:20 [ DailyMail.co.uk ]

German Pfizer vaccine could be ready before Oxford-AstraZeneca injection and be given to Brits before Christmas

Ms Bingham was appointed chair of the UK’s Vaccine Taskforce for Covid-19 in May and reports directly to the Prime Minister on the progress of a coronavirus vaccine, which experts say is key to controlling the pandemic.

The taskforce, which Ms Bingham says was the ‚brainchild of Sir Patrick Vallance‘ — Number 10’s chief scientific adviser, is at the forefront of putting plans in place to get the UK population vaccinated.

30.10.2020 - 12:50 [ Cleveland.com ]

University Hospitals and CWRU join global study of AstraZeneca’s COVID-19 vaccine

AstraZeneca paused its trial in early September to review safety data because a British trial participant developed a neurological condition.

Last week, the Food and Drug Administration authorized the resumption of the company’s U.S. trials after reviewing global safety data. The trial had already resumed in other countries.

30.10.2020 - 12:46 [ tipranks.com ]

Astrazeneca Scores $286.9M US Army Contract For Covid Vaccine

Astrazeneca Pharmaceuticals (AZN) has been awarded a $286.9 milllion firm-fixed-price contract for the delivery of 200 million doses of AZD1222 vaccine for COVID- 19.

Bids were solicited via the internet with one received, the US Department of Defense revealed.

29.10.2020 - 20:28 [ Reuters ]

Thousands of German police plan to hunt out lockdown breakers

Germany plans to deploy thousands of federal police officers across the country to enforce toughened coronavirus restrictions from Monday, including the closure of restaurants and bars, Interior Minister Horst Seehofer said on Thursday.

29.10.2020 - 13:10 [ ORF ]

VfGH kippt Mindestabstand zwischen Gastrotischen

Der Verfassungsgerichtshof hat bereits im Juli entschieden, dass Grundrechtseingriffe zur Pandemiebekämpfung nur dann zulässig sind, wenn die Regierung eine Interessenabwägung mit anderen Grundrechten vornimmt. Somit muss die Regierung also dokumentieren, inwieweit die Eingriffe zur Bekämpfung der Pandemie geeignet, erforderlich und angemessen sind.

29.10.2020 - 05:51 [ marketscreener.com ]

EU warns not enough COVID vaccines for all in Europe until 2022

(27.10.2020)

The EU has so far secured doses of the potential vaccines being developed by AstraZeneca, Sanofi and Johnson & Johnson. It has also said it is in talks with …

29.10.2020 - 05:48 [ Times of Israel ]

Germany to include Israel in EU deal for vaccine, citing ‘special relationship’

(14.10.2020)

Berlin’s foreign minister reportedly tells Gabi Ashkenazi that Israel will get AstraZeneca COVID-19 inoculation when it is sold to European countries

29.10.2020 - 05:43 [ Zara / Twitter ]

European Commission say that AstraZeneca has sold its jab at about $3 to $4 a dose in deals with the EU

29.10.2020 - 05:31 [ Bloomberg ]

Astra-Oxford Vaccine Stays Near Front of Line Despite U.S. Delay

A seven-week halt to a U.S. trial of the Covid vaccine developed by AstraZeneca Plc and the University of Oxford bumped it from pole position in the race for a protective shot, but it’s still in the leading pack.

28.10.2020 - 03:17 [ theAtlantic.com ]

The Election That Could Break America

The Interregnum comprises 79 days, carefully bounded by law. Among them are “the first Monday after the second Wednesday in December,” this year December 14, when the electors meet in all 50 states and the District of Columbia to cast their ballots for president; “the 3d day of January,” when the newly elected Congress is seated; and “the sixth day of January,” when the House and Senate meet jointly for a formal count of the electoral vote. In most modern elections these have been pro forma milestones, irrelevant to the outcome. This year, they may not be.

“Our Constitution does not secure the peaceful transition of power, but rather presupposes it,” the legal scholar Lawrence Douglas wrote in a recent book titled simply Will He Go?

28.10.2020 - 03:14 [ LA Times ]

What if a state can’t agree which presidential candidate won?

(27.10.2020)

For the 2020 election, the states have until Dec. 8 — six days before the electoral college must meet — to count votes and settle all election disputes.

28.10.2020 - 03:13 [ NPR.org ]

Voters‘ Guide To Election Security In The 2020 Presidential Campaign

(September 27, 2020)

This year may feature the most turnout ever, according to some projections, and combined with an expected surge in mailed ballots could mean that Americans don’t get a definitive result on election night.

28.10.2020 - 03:12 [ New Yorker ]

The Legal Fight Awaiting Us After the Election

(September 21, 2020)

There does seem to be general agreement on one provision of the 1887 act: the “safe harbor” clause. It provides that, if a state submits its final tally in the Presidential contest by six days before the meeting of the Electoral College, that decision is “conclusive” and thus free from legal challenge. This year, the safe-harbor deadline is December 8th; the Electoral College meets in each state capitol on December 14th.

It is unclear, however, what will happen if a slow vote count puts a state in jeopardy of missing the deadline.

28.10.2020 - 03:09 [ CNN ]

How Rutherford B. Hayes could impact this year’s presidential election

(September 3, 2020)

More than at any time since 2000, the possibility that states could have problems meeting crucial December deadlines for their electoral totals hangs in the air. The sheer challenge of tallying mail-in ballots during a pandemic could delay final results, as could litigation in swing states with narrow margins between candidates.

28.10.2020 - 02:16 [ Xinhuanet ]

All in-person meetings suspended at UN New York headquarters due to COVID-19 infections

Diplomats said people who attended Thursday’s meeting were being tested for COVID-19, and an in-person meeting on Syria planned for Tuesday was instead held virtually.

27.10.2020 - 17:15 [ Heise.de ]

Schwedens beneidenswerte Lage im Anti-Corona-Kampf

Auch ist zu berücksichtigen, dass die Sterbefälle in Schweden dem langjährigen Durchschnitt entsprechen. Während der ersten 35 Wochen dieses Jahres gab es 620 Tote auf 100.000 Einwohner, womit die Zahlen der vorhergehenden Dekade fünfmal über- und fünfmal unterschritten wurden. Der höchste Wert wurde für 2012 mit 650 ermittelt, was ca. 3000 Todesfälle mehr als in diesem Jahr bedeutet. Damals grassierte eine schwere Influenza-Epidemie, die augenscheinlich mehr Opfer forderte als gegenwärtig das Sars-CoV-2-Virus.

27.10.2020 - 01:48 [ ORF ]

Italien: Widerstand gegen neue CoV-Maßnahmen

Nach dem Inkrafttreten einer Verordnung mit restriktiven Maßnahmen gegen die Coronavirus-Epidemie, die die Schließung von Lokalen um 18.00 Uhr vorsieht, ist es am Montagabend in mehreren italienischen Städten zu Demonstrationen dagegen gekommen. Protestaktionen gab es in Mailand, Turin, Rom, Neapel und Palermo.

26.10.2020 - 17:20 [ CNBC ]

AstraZeneca says its coronavirus vaccine triggers immune response among adults

“It is encouraging to see immunogenicity responses were similar between older and younger adults and that reactogenicity was lower in older adults, where the COVID-19 disease severity is higher,” an AstraZeneca spokesman told CNBC via email.

“The results further build the body of evidence for the safety and immunogenicity of AZD1222,” the spokesman said, referring to the technical name of the Oxford-AstraZeneca vaccine.

26.10.2020 - 17:19 [ CNN ]

It took AstraZeneca researchers 1 month to get vaccine trial data to FDA, source tells CNN

(14.10.2020)

The source said the root of the delay is that the participant was in the United Kingdom, and the European Medicines Agency and the FDA store data differently.

„They had to convert data from one format to another format. It’s like taking stuff off a PC and putting it onto an Apple. They had to spend a lot of hours to get what they wanted,“ the source said.

26.10.2020 - 17:17 [ Statnews.com ]

As AstraZeneca’s Covid-19 vaccine trial remains on hold in U.S., participants waiting on a second dose are in limbo

(06.10.2020)

Still, such participants occupy an unusual position in a trial shutdown that is being closely watched as a potential indicator of the prospects of a frontrunner in the race to develop a vaccine to curb the devastation of the Covid-19 pandemic.

For the participant who spoke with STAT — and others in his same position who can’t currently get their booster shot — the trial halt has become a waiting game. “Now, we’re waiting as the lab rats in the corner,” said the participant, who requested anonymity because he was worried he could face consequences if study investigators found out he had spoken to the press.

26.10.2020 - 14:43 [ ZDF ]

CDU verschiebt Parteitag – Vorsitzenden-Wahl könnte per Post stattfinden

Es bleibt laut Ziemiak noch die Möglichkeit eines digitalen Parteitags mit anschließender Briefwahl des Parteivorsitzenden. Diese Wahl würde allerdings eine Vorbereitungszeit von 70 Tagen benötigen. Außerdem äußerte Ziemiak weitere Bedenken: „Das ist derzeit rechtlich nicht möglich“, so Ziemiak.

26.10.2020 - 14:39 [ ZDF ]

US-Wahlkampf – Coronavirus wird zum Hauptthema

Im Kampf ums Weiße Haus drängt sich auf der Zielgeraden mit Wucht die Corona-Krise wieder in den Mittelpunkt. Die Infektionen in den USA sind auf einem Rekordniveau – und mit Corona-Fällen im nächsten Umfeld von Vizepräsident Mike Pence breitet sich das Virus zum zweiten Mal binnen weniger Wochen in den obersten Machtetagen aus.

25.10.2020 - 05:18 [ Tagesschau.de ]

Debatte um CDU-Parteitag: Auch Laschet für Verschiebung

Bundeswirtschaftsminister Peter Altmaier zeigte sich ebenfalls skeptisch. Er sagte den Zeitungen der Funke-Mediengruppe, die Entscheidung, ob ein Parteitag stattfinden solle, könne sich „nur an einer Frage ausrichten: dem Pandemiegeschehen in Deutschland“.

24.10.2020 - 11:43 [ MDR ]

Gera beantragt Unterstützung der Bundeswehr für mobiles Testteam

24.10.2020

Zwei Soldaten des in Gera stationierten Panzerpionierbataillons 701 unterstützen das Gesundheitsamt bei der Kontaktnachverfolgung.

24.10.2020 - 11:39 [ Financial Times ]

From peak city to ghost town: the urban centres hit hardest by Covid-19

FT research shows London and New York have suffered the most from the pandemic, but more substantial change lies ahead

24.10.2020 - 11:38 [ Washington Post ]

We can’t let Main Street become a ghost town

(09.10.2020)

Darkened storefronts adorned with “Closed” and “For Lease” signs have become common sights in both urban and rural areas.

Maryland is no exception. From my hometown in Takoma Park to the bucolic charm of Chestertown, many businesses have shuttered or are hanging on for dear life.

24.10.2020 - 10:40 [ apnews.com ]

AstraZeneca, J&J resuming US tests of COVID-19 vaccines

The two coronavirus vaccines are among several candidates in final-stage testing, the last step before seeking regulatory approval.

The drugmakers said they got the go-ahead Friday from the Food and Drug Administration to restart tests in the U.S.

23.10.2020 - 14:26 [ MDR ]

Allgemeinverfügung: Neue Corona-Regeln: Das gilt jetzt in Jena

gültig vom 23.10. bis 30.11.2020

Nichtöffentliche Veranstaltungen sowie private Feiern sind in geschlossenen Räumen nur noch mit maximal 15 Teilnehmern sowie unter freiem Himmel mit höchstens 25 Personen erlaubt.

23.10.2020 - 11:34 [ University of Bristol ]

Oxford COVID-19 vaccine follows its programmed genetic instructions, independent analysis finds

The AstraZeneca Oxford COVID-19 vaccine (ChAdOx1 nCoV-19 and also known as AZD1222) now undergoing Phase III clinical trials, has already undergone rigorous testing to ensure the highest standards of quality and safety. Now a team at Bristol University has used recently developed techniques to further validate that the vaccine accurately follows the genetic instructions programmed into it by the Oxford team. This novel analysis provides even greater clarity and detail about how the vaccine successfully provokes a strong immune response.

23.10.2020 - 04:59 [ Informationsstelle Militarisierung (IMI) ]

Schongau: Soldaten prüfen Maskentragen?

Weil die momentane Situation an den Bushaltestellen nicht zufriedenstellend sei – Schüler, Eltern und auch einige Lehrer keine Masken tragen –, beabsichtige die Stadt, ‚die Bundeswehr um Amtshilfe zu bitten und für die Beaufsichtigung Unterstützung anzufordern‘.

22.10.2020 - 19:06 [ Wissen & Doku / Youtube ]

Präsident der Ärztekammer Dr. Klaus Reinhardt: „Kein Grund zur Panik“ – Markus Lanz 21.10.2020

Dr. Klaus Reinhardt, Mediziner
Mit Blick auf die Corona-Situation sagt der Präsident der Bundesärztekammer: „Es besteht kein Grund zur Panik.“ Er äußert sich zu Ausstattung und Leistungsfähigkeit des Gesundheitssystems.

22.10.2020 - 08:48 [ Tagesschau.de ]

US-Wahlkampf: Obama ruft zu Abwahl Trumps auf

Die Corona-Pandemie wäre für jeden Präsidenten schwierig gewesen, räumt Ex-US-Präsident Obama ein. Doch das „Ausmaß der Inkompetenz“ Trumps habe viele Menschen unnötig sterben lassen. Er sei überzeugt, Biden könne es besser machen.

21.10.2020 - 23:06 [ Heise.de ]

Studie: Regierungen nutzen Coronakrise als Vorwand für Überwachung und Zensur

Die Geschichte zeige, dass in Krisenzeiten eingeführte Techniken und Gesetze oft von Dauer seien, sagte Adrian Shahbaz, Co-Autor der am Mittwoch veröffentlichten Studie. „Im Rückblick werden wir Covid-19 genau wie den 11. September 2001 als Zeitpunkt sehen, an dem Regierungen neue, aufdringliche Mittel zur Kontrolle ihrer Bürger dazugewonnen haben.“

Freedom House konzentriert sich in seiner Studie auf drei Hauptthemen: Überwachung, Zensur sowie den Zerfall des Internets in nationale Teilnetze unter dem Schlagwort der „Cyber-Souveränität“.

21.10.2020 - 15:06 [ Nachdenkseiten ]

Corona: Ein Geist von Schikane und Denunziation

Wer sich momentan kritisch zum Verhalten von Medien und Regierung äußert, dem wird nicht mit Argumenten begegnet: Neben Diffamierungen treffen die Kritiker Schikanen bis ins Berufs- und Privatleben hinein. In der Gesellschaft wird ein Geist des Boykotts und der Denunziation gesät.

21.10.2020 - 13:15 [ Tagesschau ]

Deutschland will NATO-Soldaten für Corona-Einsätze stellen

21.10.2020
Der Operationsplan „Allied Hand“ ist ein Teil der NATO-Vorbereitungen für eine weitere Zuspitzung der Pandemie. Aktiviert werden soll der Notfallplan zum Beispiel dann, wenn in Bündnisstaaten oder NATO-Partnerländern wie der Ukraine, Georgien oder Schweden wegen sehr hoher Infektionszahlen ein Zusammenbruch des Gesundheitssystems droht und der betroffene Staat um Unterstützung bittet.

20.10.2020 - 22:27 [ Nehemia Shtrasler / Haaretz ]

‚You Really Believe Netanyahu Wants the Coronavirus Pandemic to Last?‘

Let me be clear, I’m not saying that Netanyahu wants people to get sick or die. He wants the pandemic to not disappear. He does not want a return to normal. He wants the emergency period to continue, for chaos to reign, for businesses to open and close like an accordion, and for the Israeli public to cry out to the heavens: Save us, Bibi. Save us like you saved us from the dreaded nuclear threat from Iran. After all, Bibi, the world expert in sowing fear and anxiety, has no equal when it comes to spurring terrified voters to cast their ballots for Likud.

20.10.2020 - 22:20 [ Achse des Guten ]

Aufstand der Experten gegen den viralen Irrsinn

Eine Expertengruppe von renommierten Medizinern und Gesundheits-Fachleuten warnt Bund und Länder davor, die Bevölkerung mit immer neuen Drohungen – darunter einen Lockdown – zur Disziplin zwingen zu wollen. Sie fordern einen Kurswechsel. Es überwiege der Eindruck, „dass die Verantwortlichen auf den immergleichen Vorgehensweisen beharren und Maßnahmen sogar noch verstärken, an deren Wirksamkeit und Akzeptanz es aus wissenschaftlicher Sicht größte Zweifel geben muss“. Das führe zur „Abwendung und Flucht in falsche Heilslehren, aber nicht zu einer Verbesserung der Wirksamkeit der vorgeschlagenen bzw. angeordneten Maßnahmen“. Hier die Stellungnahme im Wortlaut:

20.10.2020 - 21:20 [ Heise.de ]

Erosion der Demokratie: Bundesgesundheitsministerium will weiter mit Anordnungen regieren

Die FDP wollte im Juni die Aufhebung der epidemischen Lage durch den Bundestag beschließen lassen, aber die durch das Infektionsschutzgesetz legitimierten Rechtsverordnungen und Anordnungen noch bis Ende September in Kraft lassen. Damit ist sie an der Regierungskoalition und Linken sowie Grünen gescheitert. Jetzt gelten die Befugnisse des Gesundheitsministeriums weiter bis Ende März, es sei denn, der Bundestag hebt die epidemische Lage auf, worauf allerdings derzeit nichts hinweist.

20.10.2020 - 21:16 [ Heise.de ]

Wenn schon die Fakten nicht stimmen

Nur selten lässt sich das so schön dokumentieren wie mit jenem denkwürdigen Tweet des Bundesministeriums für Gesundheit vom 14. März: „Achtung Fake News“ stand da zwischen zwei dicken roten Ausrufezeichen, gefolgt von der Meinungsbekundung:

„Es wird behauptet und rasch verbreitet, das Bundesministerium für Gesundheit / die Bundesregierung würde bald massive weitere Einschränkungen des öffentlichen Lebens ankündigen. Das stimmt NICHT! Bitte helfen Sie mit, ihre Verbreitung zu stoppen.

Bundesministerium für Gesundheit“

Vielen Medien, allen voran der ARD-Faktenfinder, nahmen die politische Propaganda als Tatsache und verbreiteten sie so. Zwei Tage später wurden die „Fake News“ Wirklichkeit, die Politik verhängte den Shutdown.

19.10.2020 - 07:09 [ Novo-Argumente.com ]

Bürgerrechte unter Vorbehalt sind keine Bürgerrechte (1/2)

Das Prinzip der demokratischen Entscheidungsfindung wird durch die Delegation von politischer Verantwortung an handverlesene Virologen untergraben, die epidemiologische Horrorszenarien ausbreiten. Ohne jegliche Opposition wurde vom Bundestag ein Infektionsschutzgesetz verabschiedet, das einen Ausnahmezustand ermöglicht und dem Bundesgesundheitsminister auf wichtigen Feldern der Politik gesetzgeberische Kompetenzen gibt.

Die Corona-Politik war anfänglich nahezu global synchronisiert.

18.10.2020 - 22:30 [ theHill.com ]

Whatever happened to Deborah Birx?

Unlike Fauci, Birx no longer appears on Sunday morning shows or cable news.

17.10.2020 - 23:07 [ NBC New York ]

Judge Refuses to Block Cuomo’s COVID Restrictions After Brooklyn Catholic Diocese Files Lawsuit

Ruling in a lawsuit brought by the Roman Catholic Diocese of Brooklyn, U.S. District Court Judge Nicholas Garaufis said in an order Friday that even though the rules harm religious groups, it is not in the public interest to block them if they are helping prevent a wave of new infections.

16.10.2020 - 21:55 [ Andreas Grunewald / Twitter ]

Streitkräfte: Bundeswehr im Abwehrkampf (neues-deutschland.de)

(14.10.2020)

15.10.2020 - 03:06 [ Zitouns Analysen ]

Die Corona-Pandemie und platzende Filterblasen

(19.05.2020)

4. Lassen Sie sich nicht einreden, dass man noch nichts über das Virus wüsste
Die ersten aussagekräftigen Studien gab es schon im März. Mittlerweile gibt es ganze 58 medizinische Studien zu COVID-19 (Stand 19. Mai 2020). Nicht eine einzige kommt auch nur annähernd zu dem Ergebnis, dass die Zahlen der WHO stimmen. Laut dieser Studien liegt die Letalität von COVID-19 durchschnittlich bei 0,36%. Schauen Sie hier selbst nach.

14.10.2020 - 21:24 [ Worldometers.info ]

Reported Cases and Deaths by Country, Territory, or Conveyance

(aktuell)

Germany:

Total Cases: 340,633

New Cases: +4,954

Total Deaths: 9,761

New Deaths: +21

Total Recovered: 281,900

Active Cases: 48,972

Serious, Critical: 602

14.10.2020 - 20:04 [ Radio Utopie ]

Wie mit dem Ausnahmezustand umgehen? Unterschreibt die Great Barrington Erklärung!

Die Mediziner Dr. Martin Kulldorff, Dr. Sunetra Gupta und Dr. Jay Bhattacharya haben eine logische und praktikable Lösung im Umgang mit SARS II (coronavirus / SARS-CoV-2) und der Krankheit COVID-19 vorgestellt. Statt dem derzeitigen weltweit fast einheitlich ausgerufenen Ausnahmezustand („lockdown“) und faktischen Staatsstreich gegen die (soweit vorhandenen) Verfassungs- und Menschenrechte schlagen sie das Konzept der Herdenimmunität vor.

14.10.2020 - 19:36 [ gbdeclaration.org ]

The Great Barrington Declaration

Those who are not vulnerable should immediately be allowed to resume life as normal. Simple hygiene measures, such as hand washing and staying home when sick should be practiced by everyone to reduce the herd immunity threshold. Schools and universities should be open for in-person teaching. Extracurricular activities, such as sports, should be resumed. Young low-risk adults should work normally, rather than from home. Restaurants and other businesses should open. Arts, music, sport and other cultural activities should resume. People who are more at risk may participate if they wish, while society as a whole enjoys the protection conferred upon the vulnerable by those who have built up herd immunity.

On October 4, 2020, this declaration was authored and signed in Great Barrington, United States, by:

Dr. Martin Kulldorff, professor of medicine at Harvard University, a biostatistician, and epidemiologist with expertise in detecting and monitoring infectious disease outbreaks and vaccine safety evaluations.

Dr. Sunetra Gupta, professor at Oxford University, an epidemiologist with expertise in immunology, vaccine development, and mathematical modeling of infectious diseases.

Dr. Jay Bhattacharya, professor at Stanford University Medical School, a physician, epidemiologist, health economist, and public health policy expert focusing on infectious diseases and vulnerable populations.

14.10.2020 - 19:07 [ gbdeclaration.org ]

Die Great Barrington Erklärung

Diejenigen, die nicht schutzbedürftig sind, sollten sofort wieder ein normales Leben führen dürfen. Einfache Hygienemaßnahmen wie Händewaschen und der Aufenthalt zu Hause im Krankheitsfall sollten von allen praktiziert werden, um den Schwellenwert für die Herdenimmunität zu senken. Schulen und Universitäten sollten für den Präsenzunterricht geöffnet sein. Außerschulische Aktivitäten, wie z. B. Sport, sollten wieder aufgenommen werden. Junge Erwachsene mit geringem Risiko sollten normal und nicht von zu Hause aus arbeiten. Restaurants und andere Geschäfte sollten öffnen können. Kunst, Musik, Sport und andere kulturelle Aktivitäten sollten wieder aufgenommen werden. Menschen, die stärker gefährdet sind, können teilnehmen, wenn sie dies wünschen, während die Gesellschaft als Ganzes den Schutz genießt, der den Schwachen durch diejenigen gewährt wird, die Herdenimmunität aufgebaut haben.

Am 4. Oktober 2020 wurde diese Erklärung in Great Barrington, USA, verfasst und unterzeichnet von:

Dr. Martin Kulldorff, professor of medicine at Harvard University, a biostatistician, and epidemiologist with expertise in detecting and monitoring of infectious disease outbreaks and vaccine safety evaluations.

Dr. Sunetra Gupta, professor at Oxford University, an epidemiologist with expertise in immunology, vaccine development, and mathematical modeling of infectious diseases.

Dr. Jay Bhattacharya, professor at Stanford University Medical School, a physician, epidemiologist, health economist, and public health policy expert focusing on infectious diseases and vulnerable populations.

14.10.2020 - 19:05 [ ZDF ]

Umstrittene Barrington-Erklärung – Herdenimmunität statt Corona-Lockdown?

Ihre Idee: Sie wollen auf Herdenimmunität setzen. Herdenimmunität bedeutet, dass genügend Menschen in der Bevölkerung immun gegen das Virus sind und es so nicht mehr weitergegeben wird. Herdenimmunität kann theoretisch auf zwei Wegen erreicht werden: mit einem Impfstoff oder über natürliche Ansteckungen. Auf letzteres setzt die Barrington-Erklärung.

14.10.2020 - 12:37 [ ukcolumn.org ]

Covid-19: The Data Exposing the Deception

Without a functioning mainstream media, and with government scientific advisors seemingly bought and paid for by pharmaceutical corporations, it has been left to independent journalists and researchers to question the Covid-19 narrative that we are all supposed to accept without hesitation. Few have worked harder than Mark Oakford.

Mark has sent 1,392 freedom of information requests to local authorities, Clinical Commissioning Groups, NHS trusts, Police Forces, Education Authorities, Ministerial departments and more.

While a few requests remain unanswered, he has gathered data on more than 1.6 million public sector workers across the UK…

(…)

We are told that lockdowns are essential to avert a so-called second wave. Yet Mark found, for public sector workers who regularly interact with the public in the community, such as police officers, fire officers, park attendants and so forth, mortality was zero.

Our entire way of life is being irrevocably changed because of the claims made about Covid-19. We should insists that those claims be rigorously scrutinised.

13.10.2020 - 07:25 [ Tagesschau.de ]

Corona-Maßnahmen der Länder: Dürfen die das?

Aber dürfen sie das überhaupt? Oder müssten nicht eigentlich die direkt gewählten Parlamente – also der Bundestag oder die Parlamente der Länder – das in die Hand nehmen? Diese Frage wird letztlich das Bundesverfassungsgericht entscheiden müssen. Das aber dürfte voraussichtlich noch etwas dauern.

13.10.2020 - 07:20 [ Dr. Franziska Rinke, Policy Advisor Rule of Law and International Law Konrad-Adenauer-Stiftung / Twitter ]

Verfassungs­gerichts­präsident Harbarth: “Corona zeigt, dass der Rechtsstaat funktioniert”

via @RND_de

12.10.2020 - 20:53 [ The Hill ]

Nursing home residents stage protest of coronavirus restrictions

“They want to be able to hug their grandchildren, they want to be able to hold the hands of their loved ones,” said Ben Gonzales, an assistant administrator at the facility, according to CBS4.

12.10.2020 - 19:51 [ KBS ]

Südkorea lockert Abstandsgebot auf niedrigste Stufe 1

Für die Änderungen seien eine zunehmende Erschöpfung der Bevölkerung angesichts des langen Kampfes gegen die Seuche berücksichtigt worden. Auch die wirtschaftlichen Folgen strenger Abstandsgebote hätten für die Entscheidung eine Rolle gespielt, erläuterte der Premier.

12.10.2020 - 11:04 [ Nachdenkseiten ]

ARD-extra-Aufklärung ohne Konsequenz für die ARD-Tagesschau. Es ist zum Heulen.

(08.10.2020)

Schauen Sie sich diese Sendung, zumindest den Beginn und dann ab Minute 13, an. Kern der Aufklärung ist diese Abbildung:

Wir waren gespannt, wie lange der Akt der Aufklärung im eigenen Haus der ARD Wirkung zeigt. Immerhin wurde ja die Frage gestellt, ob „wir“, also auch die ARD, den Umgang mit den Infektionszahlen nicht ändern müssten. Das war sehr mutig. Aber die Kolleginnen und Kollegen bei der Tagesschau haben diese Frage überhört.

11.10.2020 - 15:25 [ The Hill ]

New York theaters display banners urging governor to reopen cinemas

While Cuomo has lifted restrictions on some businesses in the state, including restaurants, gyms and churches, New York movie theaters still remain closed to the public.

10.10.2020 - 13:48 [ Detroit News ]

Opinion: Gov. Whitmer’s emergency powers ended immediately with ruling

(today)

In response to the Court’s ruling, the governor incorrectly stated that the decision is not effective for another 21 days: Under Michigan Court Rule 7.315(C)(4), “unless otherwise ordered by the Court, an order or judgment is effective when it is issued…” Not 21 days later. Immediately. Her emergency powers are over, and either the Court or the attorney general should publicly clarify that Whitmer’s executive orders no longer have any force of law.

10.10.2020 - 13:21 [ Detroit News ]

Whitmer slams Supreme Court ruling, warns orders could continue

(02.10.2020)

She warned the court order doesn’t take effect for another 21 days and some of the measures put in place to control the virus can continue under „alternative sources of authority not at issue in today’s ruling.“

10.10.2020 - 13:19 [ DailyWire.com ]

Michigan Supreme Court Rules Whitmer’s Shutdown Order ‘In Violation’ Of State Constitution

(03.10.2020)

The court ruled that Whitmer lacked authority under each of the two laws that govern states of emergency in Michigan to extend the state of emergency passed April 30, when her first state of emergency declaration expired, according to Mlive.com. Those two laws are the 1976 Emergency Management Act (EMA) and the 1945 Emergency Powers of the Governor Act (EPGA).

10.10.2020 - 13:14 [ statenews.com ]

Michigan Supreme Court rules against Gov. Whitmer’s COVID-19 orders

(02.10.2020)

The Michigan Supreme Court ruled on Friday that Gov. Gretchen Whitmer lacked the authority after April 30 to declare a state of emergency under the 1976 Emergency Management Act.

The court also ruled that the 1945 Emergency Powers of the Governor Act (EPGA) was unconstitutional, and that it did not provide a basis for Gov. Whitmer to exercise emergency powers.

09.10.2020 - 20:00 [ Gothamist.com ]

Zoned Coronavirus Shutdown Of Parts Of Brooklyn And Queens Is Now In Effect. Here’s What We Know

The maps were drafted in consultation with health experts including former city health commissioner and Centers for Disease Control director Dr. Tom Frieden, Dr. Noam Ross of EcoHealth Alliance, and Dr. Michael Osterholm of the University of Minnesota.

09.10.2020 - 11:31 [ Commission on Presidential Debates (CPD) ]

CPD ANNOUNCES SECOND PRESIDENTIAL DEBATE WILL BE VIRTUAL

Washington, D.C. (October 8, 2020) – In order to protect the health and safety of all involved with the second presidential debate, scheduled for October 15, 2020, The Commission on Presidential Debates (CPD) announced the following today:

The second presidential debate will take the form of a town meeting, in which the candidates would participate from separate remote locations.

09.10.2020 - 11:13 [ CNN ]

Biden says there shouldn’t be a second debate if Trump still has Covid-19

(07.10.2020)

The former vice president also said he looks forward to the debate, which is set to take place next Thursday in Miami.
„I’m looking forward to being able to debate him. But I just hope all the protocols are followed, what’s necessary at the time,“ he said.

09.10.2020 - 10:58 [ MSN.com ]

Biden Wants Only Virtual Debates, Trump Campaign Claims

(02.09.2020)

„We have every reason to believe that Joe Biden, if he agrees to go forward with debates in the first place, will want to retreat to his remote video link and the Skype-call campaign he’s been running and do the debate from his basement,“ Trump campaign spokesman Tim Murtaugh told reporters Wednesday, „where he can rely on notes, a teleprompter or a handler off camera.“

09.10.2020 - 10:19 [ ORF ]

Österreich: Politkampf um CoV-Zahlen eskaliert

Die Daten und Zahlen, die die Entwicklung der Pandemie nachzeichnen und daher für die Bekämpfung zentral sind, sind nun zum innenpolitischen Spielball geworden: Im Finish des Wien-Wahlkampfs scheinen zusehends parteitaktische Überlegungen den Ton anzugeben. Der seit Monaten schwelende Konflikt zwischen Stadt Wien und Innenministerium bzw. SPÖ und ÖVP eskalierte am Donnerstag.

08.10.2020 - 18:08 [ Tagesschau.de ]

Gerichtsentscheidung: Doch kein Teil-Lockdown in Madrid

Das Oberlandesgericht der Region Madrid hat den teilweisen Lockdown der spanischen Hauptstadt und neun weiterer Orte in der Region aufgehoben. Die Anordnung des Gesundheitsministeriums beschränke in unrechtmäßiger Form Grundrechte und -freiheiten, entschied das Gericht.

08.10.2020 - 18:00 [ El Pais ]

Madrid High Court strikes down Health Ministry’s coronavirus restrictions

There was confusion on Thursday as to the immediate effects of the ruling, although it was confirmed that fines cannot now be levied on citizens who flout the perimetral confinement of 10 cities in the region, including the Spanish capital. The court ruling does not, however, have an effect on the other restrictions imposed, such as capacity limits for bars and restaurants, and early closing times for all establishments, as well as a limit of six people for meetings both in public and private.

07.10.2020 - 12:10 [ theHill.com ]

Biden: ‚We shouldn’t have‘ second debate if Trump still has COVID-19

The prospect of holding the next two debates between Biden and Trump, scheduled for Oct. 15 and Oct. 22, was thrown into question after the president announced last week that he and first lady Melania Trump tested positive for the coronavirus.

07.10.2020 - 12:09 [ Radio Utopie ]

Wie die Berechnung der Opferzahlen weltweit zustande kommt

(15.04.2020)

Wo nahm nun aber das Statistik- und Medienkarussell der „Corona-Toten“ oder gar „vermuteten Corona-Toten“ seinen Anfang, dass der berühmten „mehrheitsfähigen“ Rotte des Homo Sapiens dermaßen den Kopf verdrehte, dass sie sich gleich die ganze Demokratie rausschleudern ließen?

Am 20. März hatte die Weltgesundheitsbehörde W.H.O. einen „Interims-Leitfaden“ herausgegeben. Original-Titel: „Global surveillance for COVID-19 caused by human infection with COVID-19 virus“. In diesem legte die W.H.O. drei Kategorien von Krankheitsfällen fest:

Verdachtsfälle („suspect case“)
vermutete Fälle („probable case“)
bestätigte Fälle („confirmed case“)

Als „Verdachtsfälle“ definierte die W.H.O.. neben vielen anderen hochinteressanten Parametern, u.a. alle Personen mit „akuter Atemwegserkrankung“, die mit „einem bestätigten oder vermuteten Fall“ in Kontakt gewesen waren – bis zu vierzehn Tage vor dem Auftreten von Symptomen.

Und als „vermutete Fälle“ definierte die W.H.O alle Fälle, in denen Testergebnisse nicht schlüssig waren, sowie alle „Verdachtsfälle“ die nicht getestet wurden.

Das kann man schon als genial bezeichnen.

Und dann wies die W.H.O. alle Gesundheitsbehörden weltweit an, „vermutete und bestätigte Fälle“ an sie zu melden. Zitat:

„Die WHO fordert die nationalen Behörden auf, vermutete und bestätigte Fälle von COVID-19-Infektionen innerhalb von 48 Stunden nach der Identifizierung zu melden“

Original:

„WHO requests that national authorities report probable and confirmed cases of COVID-19 infection within 48 hours of identification“.

Spätestens jetzt müsste allen klar sein, warum seit diesem W.H.O.-Leitfaden vom 20. März weltweit die Zahlen von COVID-Kranken gestiegen sind.

Ebenso dürfte klar sein, dass der am 4. März von der U.S-Bundesbehörde C.D.C. herausgegebene Leitfaden schlicht dem der W.H.O.vom 20. März folgte.

Jetzt zu den Todesfällen.

Wie das „Canadian Institute for Health Information“ am 26. März in einem Bulletin vermeldete, hatte die „Weltgesundheitsorganisation“ (Eigenbezeichnung) nennende Organisation hinsichtlich COVID-19 eine neue Definitionsnorm aufgestellt: Code U07.2 („virus not identified“). Im Gegensatz zur bisherigen alleinigen Definitionsnorm Code U07.1, welche nur bestätigte Fälle von COViD-19 umfasste, galt Code U07.2 nun auch für alle Verdachtsfälle, die lediglich „klinisch oder epidemiologisch diagnostiziert“ wurden, aber deren Testergebnisse „unschlüssig“ waren oder bei denen gar keine Tests durchgeführt worden waren.

Und wie zählt nun die W.H.O. weltweit die Todesfälle durch COVID-19?

„Sowohl U07.1 als auch U07.2 können zur Kodierung der Mortalität als Todesursache verwendet werden.“

Oder einfach gesagt: nach eigener Definition erfasst die „Weltgesundheitsorganisation“ seit Ende März nicht nur bestätigte, sondern auch Verdachtsfälle als „Corona-Tote“. Verdachtsfälle, deren Definition wiederum den jeweiligen Gesundheitsbehörden aller ehrenwerten Staaten weltweit zur Interpretation ausgeliefert sind.

07.10.2020 - 12:05 [ derStandard.at ]

Warum gibt es plötzlich um 2.000 Corona-Infizierte mehr?

Frage: Warum wird das Ages-Dashboard mehr Corona-Tote ausweisen?

Antwort: Weil die Ages hier den Vorgaben der Weltgesundheitsorganisation (WHO) folgt. Sie zählt fast alle mit einer Covid-19-Infektion Verstorbenen als Corona-Tote, außer es gibt eine eindeutige alternative Todesursache, die nicht mit der Covid-Erkrankung in Zusammenhang gebracht werden kann – etwa ein körperliches Trauma infolge eines Unfalls.

06.10.2020 - 19:05 [ Fox News ]

Amy Coney Barrett confirmation hearing to begin Oct. 12 as Senate ramps up COVID precautions

Republicans are hopeful that they can get Barrett confirmed to the high court before Election Day.

06.10.2020 - 17:32 [ New York Times ]

Trump Leaves Hospital, Minimizing Virus and Urging Americans ‘Not to Let It Dominate Your Life’

President Trump returned to the White House on Monday night, staging a defiant, made-for-television moment in which he ripped off his face mask and then urged the nation to put aside the risks of the deadly coronavirus that has swept through his own staff and sent him to the hospital for three days.

06.10.2020 - 17:25 [ Tagesschau.de ]

Bedenken gegen Massenimpfungen in China

Seit die chinesische Regierung im Sommer die Verwendung experimenteller Impfstoffe mit einer Notverordnung für besonders dringende Fälle zugelassen hat, laufen die Impfprogramme. Doch genaue Informationen sind spärlich, Pharmafirmen und Behörden mauern, Teilnehmer sollen sich öffentlich nicht äußern.

06.10.2020 - 17:20 [ Heise.de ]

Corona: Zwei Jahre bis zur Normalisierung?

Der Münchner Kinder- und Jugendmediziner Martin Terhardt ist Mitglied der Ständigen Impfkommission des Robert-Koch-Instituts. Er sagte der Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung (FAS), dass der Corona-Ausnahmezustand mit Maskenpflichten und Kontaktbeschränkungen noch bis zu zwei Jahre dauern könne.

06.10.2020 - 17:16 [ Heise.de ]

Spahn unterstellt Patientendaten seiner Aufsicht

Spahn hat das Forschungsdatenzentrum in das dem Gesundheitsministerium unterstellte Bundesinstitut für Arzneimittel und Medizinprodukte (BfArM) eingegliedert.

Das Bundesinstitut selbst ist aber auch datennutzungsberechtigt und darf nun gleichzeitig die Anträge auf Datennutzung überprüfen und genehmigen.

Im Klartext: Durch eine Rechtsverordnung (keine Beteiligung des Parlaments) gliedert der Gesundheitsminister das Forschungsdatenzentrum mit seinem gigantischen Pool an sensiblen Patientendaten in eine ihm unterstellte Behörde ein, die Daten-Nutzungsberechtigter und Antragsgenehmiger zugleich ist.

05.10.2020 - 23:06 [ Daniel Neun / Twitter ]

Ihr merkt aber schon, dass nach dem Testlauf von Akzeptanz des Ausnahmezustands gerade weltweit zur sozialen Selektion bestimmter Stadtteile / Ghettos übergegangen wird? So etwas nennt man ein Programm.

05.10.2020 - 22:19 [ Madrid No Frills ]

Selective confinement reawakens Vallekas’ ancient spirit of resistance

In contrast, in non-restricted areas, people are free to travel to different neighbourhoods and continue their regular activities. The selective confinement has left many people feeling disappointed and confused. “In the end, it’s a little absurd […] every day, people in the neighbourhood have to leave their neighbourhoods and take public transport to go to do their work in other neighbourhoods that are not confined,” explains Miguel, a local to Vallekas.

05.10.2020 - 22:15 [ Alexis Lahorra / Twitter ]

Honoured to have written an article for @madridnofrills about what’s been going on in Vallekas and in Madrid, Spain, during these past few weeks.

#Madrid #Spain #Vallecas #Vallekas

05.10.2020 - 21:59 [ Zeit ]

Coronavirus in Marseille: Das Virus der Rebellion

(03.10.2020)

Dass ausgerechnet eine Politikerin der Grünen, die in Deutschland bislang fast alle Corona-Regeln der Regierung mittragen, der Bar- und Restaurantschließung widerspricht, hat mehr mit Emmanuel Macrons bisheriger Corona-Bilanz zu tun als mit dem neuen Erlass. Der Präsident hatte im Frühjahr einen besonders strengen und langen Lockdown verhängt, dennoch hatte Frankreich ähnlich viele Opfer zu beklagen wie das lockerere Schweden.

05.10.2020 - 21:06 [ Kurier.at ]

Neue Welle an Verschärfungen: Weltweit hat Corona Städte fest im Griff

Das Coronavirus hat die Welt weiterhin fest im Griff. Vor allem in den großen Städten sind die Infektionen in den vergangenen Tagen massiv angestiegen. Sowohl New York als auch Paris schlagen Alarm, in Italien wird eine landesweite Maskenpflicht im Freien geplant.

05.10.2020 - 20:55 [ New York Times ]

Cuomo Won’t Approve Closing of Businesses in 9 Hard-Hit N.Y.C. Areas

Indeed, the governor also announced that the state would take over supervision of enforcement of mask and social-distancing rules in the hot spot clusters, presumably putting the State Police in charge of New York City Police Department officers.

05.10.2020 - 20:49 [ JTA.org ]

New York governor moves to close yeshivas – and possibly synagogues

That deadline is a day earlier than Mayor Bill de Blasio had set — and equally irrelevant for the hundreds of Jewish schools in the areas, most of which are closed right now because of the Sukkot holiday.

Cuomo also announced that he would take over efforts to enforce social distancing and mask mandates in New York City areas with rising cases, many of which are home to significant Orthodox populations.

05.10.2020 - 20:38 [ Jewish Deplorable / Twitter ]

BREAKING: Cuomo sides with de Blasio’s plan to shut down schools in primarily Jewish areas, threatens to ban religious gatherings

05.10.2020 - 16:06 [ NPR.org ]

NYC To Close Businesses In Parts Of Brooklyn And Queens As Virus Takes Hold Again

After initially leading the nation in positive coronavirus tests, New York City was able to get the virus under control earlier this year through strong messaging on the importance of social distancing and the widespread closures of businesses. But in recent weeks, city officials and residents had been watching the numbers tick back up, particularly in Orthodox Jewish areas.

05.10.2020 - 15:56 [ CBS News ]

New York City looking to close some areas seeing coronavirus surge

Over the past two weeks, the number of new cases of the virus has been rising in pockets of the city, predominantly in neighborhoods in Brooklyn and Queens that are home to the city’s large Orthodox Jewish population.

05.10.2020 - 15:38 [ Spiked ]

The revolt against lockdown

Meanwhile, protests have raged again in Madrid, following the imposition of localised measures on particular districts that protesters say are punishing the poor. Comments made by Isabel Díaz Ayuso, the president of the Madrid region, suggesting ‘the way of life of immigrants’ was partly to blame for the rises in cases, have also sparked a fierce backlash.

A manifesto signed by various neighbourhood groups denounces the new measures as racist and classist, arguing that they single out the ‘individual behaviours’ of poorer residents for scorn when in all neighbourhoods rules are being broken.

05.10.2020 - 11:42 [ Carolina Landsmann / Haaretz ]

Fascism Is Dead, Long Live Dictatorship

It’s important for me to be precise, because I know the mechanisms of thought enforcement in my political camp, which will want to turn my words into support for Netanyahu. I firmly oppose the lockdown, but the fact that Israel is enforcing it by using the army doesn’t make the paratroopers’ presence at checkpoints proof that “the dictatorship is already here.” Certainly no more than the curfew in Spain and the soldiers patrolling the streets there were proof of Franco’s return.

05.10.2020 - 11:10 [ derStandard.at ]

Damit sie wissen, was sie tun: Ökonomen messen Corona-Schäden

In Krisenzeiten ist es für Entscheidungsträger besonders wichtig, möglichst schnell ein Bild vom Wirtschaftsgeschehen zu haben. Die Corona-Pandemie erhöhte den Druck, dem nachzukommen: „Dass wir Ökonomen uns so zeitnah mit dem realen Wirtschaftsgeschehen auseinandersetzen, ist ganz neu“, sagt Sellner und betont, wie wenig Forschung in dem Bereich erst vorliegt.

05.10.2020 - 06:08 [ Rüdiger Suchsland / Heise.de ]

Corona als Religion

Wir glauben an Corona wie an einen „Gott“: an etwas, das von außen kommt, das ungleich viel mächtiger ist als wir selbst und das uns Gebote auferlegt, die wir treu zu befolgen haben, und dass wir dann dafür, dass wir sie treu befolgen, belohnt werden. Diejenigen, die die Gebote nicht befolgen, behandeln wir wie eine religiöse Sekte die Häretiker behandelt: Wir grenzen sie aus; wir ächten sie; wir nennen sie Sünder („Corona Sünder“). Wir legen ihnen Strafen auf.

04.10.2020 - 17:38 [ Standard.co.uk ]

Boris Johnson says UK faces ‚bumpy‘ time till Christmas and beyond as he urges ‚common sense‘ in Covid-19 fight

Marr interrupted and said “people are exhausted, they’re furious,” and Mr Johnson replied: “They’re furious at me and they’re furious with the Government.

„But I’ve got to tell you in all candour it’s going to continue to be bumpy through to Christmas, it may even be bumpy beyond. But this is the only way to do it.”

04.10.2020 - 17:15 [ HelensburghAdvertiser.co.uk ]

Computing issue responsible for sharp Covid-19 case rise, says Johnson

The official dashboard said on Saturday that due to a technical issue, which has now been resolved, there was a delay in publishing a number of cases.

This means that the total reported over the coming days will include some additional cases from the period between September 24 and October 1.

04.10.2020 - 16:26 [ Jennifer Williams, Politics & investigations editor for the Manchester Evening News / Twitter ]

He is asked why there has been a sudden spike overnight in testing numbers. There was a problem with counting, he says. ‘It was a computing issue.’ WHAT COMPUTING ISSUE

04.10.2020 - 16:21 [ DailyMail.co.uk ]

Boris Johnson blames ‚failure in counting system‘ for daily Covid infections DOUBLING to a record 12,872 – but dodges giving fuller explanation as he hints there WERE delays tracing contacts of thousands who tested positive

But appearing on the BBC’s Andrew Marr show this morning, Mr Johnson suggested that the issue might have gone deeper and affected crucial efforts to track down contacts of those who tested positive.

‚The reason for that is there was a failure in the testing system… It was a computing issue,‘ he said.

04.10.2020 - 15:48 [ i24news.tv ]

Israeli-Arab lawmaker Ayman Odeh tests positive for COVID-19

Israeli Lawmaker Ayman Odeh announced on Sunday that he has tested positive for the coronavirus, according to a statement released by his office.

Odeh, head of the Arab-majority Joint List faction in the Knesset (Israel Parliament), said he was „feeling fine“ other „than a slight fever.“

04.10.2020 - 08:10 [ Ben Reiff / Twitter ]

Earlier this week Netanyahu extended the lockdown regulations to include a ban on protesting further than 1km from home. While stifling the regular demonstrations at Balfour and other epicentres, protestors responded by demonstrating at every street corner across the country.

03.10.2020 - 19:22 [ Berliner Morgenpost / Twitter ]

Corona in Berlin: Dilek Kalayci fordert wegen steigender Infektionen Alkoholverbot

03.10.2020 - 19:12 [ Ansa.it ]

Extending COVID emergency not abuse of power – Conte

Conte said the government would consult with parliament over extending the emergency until January 31.

03.10.2020 - 18:50 [ ORF.at ]

Italien setzt Polizei und Heer bei Kontrollen ein

Seit heute gilt in der mittelitalienischen Region Latium mit der Hauptstadt Rom eine Maskenpflicht auch im Freien. Auch das Heer soll dafür sorgen, dass die Maskenpflicht eingehalten wird, teilte das Innenministerium mit.

03.10.2020 - 18:46 [ medicalxpress.com ]

‚Hi, this is the army‘: In Spain, troops tackle track-and-trace

At the headquarters of Spain’s armed forces in central Madrid is a room with a sign on the door reading „Epidemiological surveillance department“.

Inside, a team of around a dozen people, headsets on, are working 12 hours a day, seven days a week, each making between 70 and 80 daily calls to identify those who’ve been in touch with someone who’s tested positive for COVID.

„I’m a contact tracer for the region of Madrid, I got your number from someone who has tested positive. Firstly, where are you right now?“ says one, using a phrase that will be repeated throughout the day.

03.10.2020 - 18:39 [ ABC News ]

Madrid starts partial virus lockdown amid political dispute

Spain’s national government ordered two weeks of new restrictions that started at 10 p.m. Friday (2000 GMT) despite reluctance from regional officials.

The measures prohibit all nonessential trips in and out of the capital and nine of its suburbs — affecting around 4.8 million people.

03.10.2020 - 18:36 [ rdl.de ]

Fatale Corona Situation in Madrid: Militär überwacht Ausgangssperre gegen Arme

(25.09.2020)

Vorne mit dabei ist wieder Spanien und hier allen voran Madrid. Hier wurden nun erneut Ausgangssperren verhängt. Diese gelten natürlich wie immer nicht für den Arbeitsweg und vor allem nur in bestimmten und zwar den ärmeren Vierteln der Hauptstadt. „Ausgangssperre nur für Arme“ titelt unser Spanienkorrespondent Ralf Streck bei Telepolis.

03.10.2020 - 18:31 [ The Hill ]

Watch live: Trump’s doctor gives health update

President Trump’s physician, Sean Conley, on Saturday morning is slated to hold a press conference where he is expected to give updates on the president’s condition following his coronavirus diagnosis and admittance to Walter Reed National Military Medical Center on Friday.

03.10.2020 - 12:44 [ Lindsey Graham, US Senator / Twitter ]

Talked to Senator Lee earlier today and wished him a speedy recovery. Look forward to welcoming him back to the @senjudiciary to proceed with the nomination of Judge Amy Coney Barret on October 12.

03.10.2020 - 12:43 [ Tagesschau.de ]

Trotz infizierter Senatoren: Barretts Ernennung soll planmäßig stattfinden

Trotz der Corona-Infektion zweier beteiligter Senatoren soll die Nachbesetzung des freien Postens am Obersten Gericht der USA planmäßig stattfinden. Die Kandidatin Amy Coney Barrett solle wie angekündigt vom 12. Oktober an angehört werden, so der Vorsitzende des Justizausschusses, Lindsey Graham. Die Senatoren könnten daran nach Wunsch auch per Video teilnehmen.

03.10.2020 - 12:33 [ USA Today ]

2 GOP senators test positive for COVID-19 after Trump; Democrats say it’s ‚premature‘ to move forward with Barrett confirmation hearings

Despite the concerns, Senate Republican leaders say they want to move ahead with confirmation hearings for Barrett, which are slated to begin Oct. 12. Both Lee and Tillis are members of the 22-member Senate Judiciary Committee that will hold the hearings and ultimately decide whether his confirmation will move forward for a vote in the full Senate.

03.10.2020 - 12:14 [ New York Times ]

Positive Tests for Senators Raise Questions About Timing of Barrett Hearings

Two Republican senators on the pivotal Judiciary Committee have tested positive for the coronavirus after attending White House events last week announcing Mr. Trump’s nominee for the Supreme Court, Judge Amy Coney Barrett, throwing the future of her Supreme Court confirmation hearings into question.

03.10.2020 - 12:13 [ New York Times ]

Trump’s Diagnosis Imperils Quick Supreme Court Confirmation Timeline

But by Friday evening, with the White House and Congress in turmoil and two Republican members of the Judiciary Committee, Senators Mike Lee of Utah and Thom Tillis of North Carolina, among those announcing they had tested positive for the virus, it was clear that the challenge had grown steeper.

Top Republicans insisted they would move ahead at an uncommonly swift pace to hold hearings on Judge Barrett’s nomination by Oct. 12, send her nomination to the full Senate by Oct. 22 and confirm her as soon as Oct. 26, eight days before Election Day — even if it meant breaking Senate norms and considering a lifetime judicial nomination by videoconference.

03.10.2020 - 10:59 [ Tagesschau.de ]

Trump in der Klinik – Infektionen im Umfeld

Trump selbst teilte mit: „Ich denke, dass es mir sehr gutgeht. Aber wir wollen sicherstellen, dass alles gut ausgeht.“ Auch seinem Arzt Sean P. Conley zufolge geht es Trump gut und er braucht keinen zusätzlichen Sauerstoff. Er habe mit der Einnahme des Covid-19-Medikaments Remdesivir begonnen.

03.10.2020 - 01:43 [ The Hill ]

Trump arrives at Walter Reed after positive coronavirus test

“President Trump remains in good spirits, has mild symptoms, and has been working throughout the day. Out of an abundance of caution, and at the recommendation of his physician and medical experts, the President will be working from the presidential offices at Walter Reed for the next few days. President Trump appreciates the outpouring of support for both he and the First Lady,” White House press secretary Kayleigh McEnany said in a statement.

02.10.2020 - 23:41 [ CNN ]

Vice President Mike Pence and Karen Pence test negative for coronavirus, spokesman says

Vice President Mike Pence and second lady Karen Pence tested negative for Covid-19 Friday morning, according to a statement tweeted by spokesperson Devin O’Malley.
„As has been routine for months, Vice President Pence is tested for COVID-19 every day. This morning, Vice President Pence and the Second Lady tested negative for COVID-19. Vice President Pence remains in good health and wishes the Trumps well in their recovery,“ O’Malley wrote on Twitter.

02.10.2020 - 20:51 [ The Hill / Youtube ]

Krystal and Saagar REACT: Trump, Melania Test POSITIVE For COVID. What Does It Mean For The Country?

Krystal Ball and Saagar Enjeti discuss the potential impacts of the President and First Lady testing positive for Coronavirus, especially this close to election day.

02.10.2020 - 20:40 [ Bloomberg.com ]

President’s Campaign Events to Be Delayed, Virtual: Trump Update

President Donald Trump’s campaign events will go virtual or will be delayed. Democratic candidate Joe Biden tested negative for the coronavirus and will go ahead with a campaign trip.

02.10.2020 - 20:35 [ theHill.com ]

Trump positive test roils White House, presidential campaign

News that President Trump has tested positive for the coronavirus shook Washington and resonated around the world on Friday, provoking concern about the president’s health and raising questions about the continuity of government with the 2020 election only one month away.

02.10.2020 - 20:32 [ ORF.at ]

Biden negativ getestet

Der Coronavirus-Test beim demokratischen Präsidentschaftskandidaten Joe Biden ist heute negativ gewesen. Das teilte sein Arzt Kevin O’Connor mit. Das sei auch bei seiner Ehefrau Jill Biden der Fall. Biden und der infizierte Amtsinhaber Donald Trump standen am vergangenen Dienstag in ihrer ersten TV-Debatte auf einer Bühne.

02.10.2020 - 20:30 [ ZDF ]

Wie die Welt auf Trumps Infektion reagiert

US-Präsident Donald Trump und die First Lady sind mit dem Coronavirus infiziert. Politiker aus aller Welt reagieren auf die Nachricht mit Genesungswünschen.

02.10.2020 - 17:26 [ Sky News ]

Coronavirus: Professor Chris Whitty and Sir Patrick Vallance say numbers ‚going wrong way‘

(30.09.2020)

Professor Chris Whitty and Sir Patrick Vallance both warn that the UK’s coronavirus epidemic has a concerning direction of travel.

02.10.2020 - 17:15 [ Telegraph.co.uk ]

The selfish hypocrisy of champagne lockdownism is demolishing our society

Britain is in the grip of a curious psychological phenomenon. Predictably, we are on the brink of yet another populist lockdown. But here’s the thing: nobody really believes in it this time. Not our libertarian PM who can’t quite muster the energy to memorise his own rules. Perhaps not even the politicians lobbying in favour of lockdowns. And certainly not the millions of closet individualists who are lying to the pollsters.

02.10.2020 - 17:09 [ Tagesschau.de ]

Johnson und Corona: Danach war der Ton ein anderer

Zwei Tage nach diesem Clip kommt Johnson ins Krankenhaus, und dann am nächsten Tag dort gleich auf die Intensivstation. Ein Schreckmoment für die Briten, aber spätestens jetzt ist jedem klar: Es ist ernst. Zwei Tage kämpft der Premier auf der Intensivstation um sein Leben. Anschließend begibt er sich zur Erholung auf den Landsitz des Premierministers in Chequers. In seiner Botschaft von dort ist der Ton nun ganz anders: „Ich weiß, wie schwer die Krankheit ist, ich bin nur knapp davon gekommen.

02.10.2020 - 08:50 [ Donald J. Trump, 45th President of the United States of America / Twitter ]

Tonight, @FLOTUS and I tested positive for COVID-19. We will begin our quarantine and recovery process immediately. We will get through this TOGETHER!

01.10.2020 - 17:58 [ Kurier.at ]

100 Jahre Verfassung – FPÖ kritisiert „Großangriff auf Verfassung“

Zum 100-jährigen Jubiläum der Bundesverfassung sieht die FPÖ die Demokratie in Gefahr und wirft der Regierung einen „Großangriff auf die Verfassung“ vor. Klubobmann Herbert Kickl und Verfassungssprecherin Susanne Fürst nannten in einer Pressekonferenz den heutigen Festakt einen „Akt der Heuchelei“ und einen „Akt des Zynismus“.

Mit Bundespräsident Alexander Van der Bellen, Nationalratpräsident Wolfgang Sobotka und Verfassungsministerin Karoline Edtstadler (beide ÖVP) würden dort die „Saboteure der Bundesverfassung“ deren Geburtstag feiern. Das Grab der Verfassung werde Stück für Stück tiefer gegraben, sagte Kickl.

01.10.2020 - 17:56 [ ORF.at ]

Van der Bellen: „Augenmaß“ bei Einschnitten im Grundrecht

Die Opposition verband ihre Würdigung der Verfassung mit Kritik an den von der Regierung ergriffenen Maßnahmen gegen die CoV-Verbreitung: Die CoV-Krise dürfe „kein Deckmantel für antidemokratische Einschnitte und einen autoritären Umgang mit den BürgerInnen sein“, sagte SPÖ-Chefin Pamela Rendi-Wagner in Richtung Regierung – und unterstrich die wichtige Rolle nicht nur des Verfassungsgerichtshofes, sondern auch der Opposition, ausgestattet „mit einer möglichst umfassenden Kontrollfunktion“.

01.10.2020 - 17:42 [ Dr. Peer Eifler / Facebook ]

Man kann nicht sitzenbleiben und aufstehen gleichzeitig.

Mein Aufstehen hatte die Folge, dass mir nun die Ärztelizenz entzogen wurde.

Ich darf vorerst keine Maskenbefreiungs-Atteste mehr ausstellen, weil Ärzte, die den Menschen wirklich helfen und diese gesunderhalten wollen von der Ärztekammer nicht erwünscht sind.
Wir geben natürlich nicht auf und gehen in Berufung!

Wenn Unrecht zu Recht wird, wird Widerstand zur Pflicht und Gehorsam zu Verbrechen!

Lasst uns gemeinsam aufstehen!

01.10.2020 - 17:38 [ Wochenblick.at ]

Wegen Corona: Hausdurchsuchung und Lizenzentzug bei kritischem Arzt Dr. Eifler

Unzählige Bürger haben von Dr. Eifler Atteste erhalten, die sie vom Tragen einer Maske befreien. Der „Wochenblick“ fragte bei Juristen nach: „Selbstverständlich sind diese Atteste weiterhin gültig!“ Wenn die Atteste bis zum 30. September 2020 ausgestellt wurden, sind sie weiterhin rechtswirksam. Dr. Eifler war bis zu diesem Tag praktizierender Arzt, wie es weitergeht, wird der kommende Rechtsstreit zeigen.

01.10.2020 - 17:33 [ Heute.at ]

Corona-Kritikerin Rösch verliert Arzt-Job im LKH Graz

(08.09.2020)

Ihr Anwalt Roman Schiessler spricht von einem „befremdlichen“ Vorgehen der KAGes: Die Entlassung sei erfolgt, als seine Mandantin im Urlaub gewesen sei. Deshalb habe sie nicht zu der Aussprache kommen können. Auch sei die nun angeführte Beschwerde bereits im April aufgenommen worden: „Eine Patientin hat sich über eine Krankenschwester beschwert, die ihr ohne Schutzmaske ein Essen brachte. Dies betrifft meine Mandantin überhaupt nicht“, so der Jurist abschließend.

01.10.2020 - 17:29 [ Krone.at ]

Ärztin: „Man will autoritären Staat etablieren“

(06.07.2020)

Sie ist Ärztin am LKH-Universitäts-Klinikum in Graz, SPÖ-Gemeinderätin in Gössendorf – und scharfe Kritikerin der Corona-Schutzmaßnahmen. Dr. Konstantina Rösch trat vor Kurzem wieder als Rednerin in Wien auf und meinte dabei etwa, dass es nicht um eine Krankheit gehe, sondern darum, „einen autoritären Staat“ zu etablieren.

30.09.2020 - 23:20 [ Haaretz ]

A Body Blow to Democracy

It’s important to be precise: In practice, this legislation does not limit demonstrations, it bans them. The proposed restrictions are so draconian that they amount to a prohibition. Prime Minister Benjamin Netanyahu is attempting, in the most cynical fashion, to exploit the coronavirus and the restrictions needed to fight its spread in order to undermine fundamental democratic rights and to suppress the dissent against him and his incorrigible government.

30.09.2020 - 23:16 [ Haaretz ]

Coronavirus Israel Live: Netanyahu Says Exit Strategy May Take Six Months to a Year

Netanyahu says lockdown won’t be lifted in a month ■ Knesset passes law limiting protests

30.09.2020 - 23:07 [ The Jerusalem Post / Twitter ]

The High Court of Justice has given little help to the #protest movement against Prime Minister Benjamin #Netanyahu, slow-walking their petition to strike down new corona-era limits on demonstrations. @jeremybob1 reports.