Archiv: worldwide democracy movement against SARS II coup d´etat / total world order / weltweite Demokratiebewegung gegen Corona-Putsch 2021 / 2022 / 2023


29.04.2022 - 19:48 [ ORF.at ]

Sieben Volksbegehren liegen nächste Woche auf

nsgesamt sieben Volksbegehren liegen nächste Woche zur Unterschrift auf. Konkret können die Volksbegehren „Impfpflichtabstimmung: Nein respektieren!“, „Nein zur Impfpflicht“, „Rechtsstaat & Antikorruptionsvolksbegehren“, „Stoppt Lebendtier-Transportqual“, „Arbeitslosengeld rauf!“, „Bedingungsloses Grundeinkommen umsetzen!“ und „Mental Health Jugendvolksbegehren“ online oder in Eintragungslokalen unterstützt werden.

29.04.2022 - 19:43 [ Bundesministerium Inners (Österreich) - bmi.gv.at ]

NEIN zur Impfpflicht (2. Mai bis 9. Mai 2022)

Der Bundesminister für Inneres hat am 11. Februar 2022 einem Antrag auf Einleitung des Verfahrens für ein Volksbegehren mit der Kurzbezeichnung

„NEIN zur Impfpflicht“

stattgegeben; gleichzeitig hat er hierzu festgelegt:
Beginn des Eintragungszeitraumes: 2. Mai 2022
Ende des Eintragungszeitraumes: 9. Mai 2022
Stichtag: 28. März 2022

Das Volksbegehren hat folgenden Wortlaut:

14.04.2022 - 14:47 [ Nachdenkseiten ]

Corona und Rüstungswahn – wir sind Zeugen einer Verarmungspolitik und niemand erhebt Einspruch

Die Kosten der Coronamaßnahmen für die öffentlichen Haushalte übersteigen die wahnwitzige Summe einer halben Billion Euro. 100 Milliarden Euro sollen einmalig in Rüstungsausgaben gehen, fortan will die Bundesregierung zwei Prozent des BIP für Rüstungsausgaben bereitstellen – das sind für dieses Jahr rund 171 Milliarden Euro. Jeder Haushalt in Deutschland soll also durchschnittlich mehr als 4.000 Euro pro Jahr für Panzer, Kriegsschiffe und Haubitzen bezahlen. Derweil steigen die Lebenshaltungskosten so stark wie seit der Ölkrise nicht mehr, während Löhne und Renten stagnieren. Auf der anderen Seite werden die Reichen immer reicher. Noch nie gab es so viele Millionäre und Milliardäre in Deutschland. Das Volk verarmt, die Umverteilung von unten nach oben nimmt ein schwindelerregendes Maß an. Gleichzeitig gibt es keinen vernehmbaren Widerspruch gegen diese Verarmungspolitik und keine sichtbare politische Opposition. Wo soll das alles enden?

13.04.2022 - 08:20 [ Rubikon ]

Lasst sie nicht davonkommen!

Die Coronamaßnahmen sind derzeit nur scheintot — wenn wir ihre Reanimation verhindern wollen, müssen wir das Geschehene schonungslos aufarbeiten.

28.03.2022 - 19:18 [ Tichys Einblick ]

Proteste auf fünf Kontinenten – Sorge um Bürgerrechte: Tausende sind auf den Straßen in Frankreich, Australien und Kanada

n Frankreich und Italien hält der einsetzende „Frühling der Maßnahmen“ die Menschen nicht vom Protestieren ab. Auch in Kanada und den USA wird der Graben zwischen Maßnahmenpolitik und freiheitsdurstigen Bürgern nicht kleiner. Sogar in China wehren sich die Bürger gegen die Lockdowns.

25.03.2022 - 16:17 [ Multiplar Magazin ]

Corona-Proteste: 12. (und letzter) Lagebericht

Die Zahl der Teilnehmer der Montagsdemonstrationen gegen Impfpflicht und Corona-Politik ist noch sechsstellig, aber weiter rückläufig. Multipolar schließt die seit Anfang Januar laufende wöchentliche Artikelreihe mit dieser Folge. Sollten die Proteste wieder erstarken, wird die Berichterstattung fortgesetzt.

23.03.2022 - 17:36 [ Wolfgang Bittner / Nachdenkseiten ]

Ein Montagsspaziergang. Mein Staunen verwandelt sich allmählich in Entsetzen.

Von Wolfgang Bittner. – Am 21. März nahm ich an einem angemeldeten „Montags-Spaziergang“ in Göttingen teil. Den Ausschlag hatte ein Bericht in der Lokalzeitung gegeben, wonach sich Kritiker der Corona-Maßnahmen und „Querdenker“ den Vorwurf gefallen lassen müssten, „Mitläufer bei einer rechtsextremen Kampagne zu sein“. Zitiert wurde ein Politologe der Universität, der unter anderem behauptete: „Hier keinen Zusammenhang zu Antisemitismus und Rechtsextremismus zu sehen, ist schon sehr konstruiert“, eine „klassisch rechte Diskursstrategie“ sei, „rechtsextreme Bezüge zu verneinen“. Ich wollte mir ein Bild davon verschaffen, wer an diesen Veranstaltungen teilnahm, wie sie abliefen und was propagiert wurde.

23.03.2022 - 16:42 [ Rubikon ]

Last man standing

„Die Besten ihres Landes wurden stets zum Gespött gemacht.“ Dieser Satz aus Alex Olivaris Lied „Durch den Sturm“ diente dem Titel seiner CD als Vorlage: „Die Besten ihres Landes. Lieder über Glaube, Mut und Freiheit.“ Und in der Tat: Oft wird erst im historischen Rückblick deutlich, wer sich dem Unrecht angepasst und wer widerstanden hat; wen wir nur bedauern können, weil der Betreffende sich aus Furcht vor Ausgrenzung wegduckte, und wen wir bewundern, weil er für seine Überzeugung auch Opfer brachte. Alex Olivari dürfte zur letzteren Gruppe zählen.

16.03.2022 - 18:09 [ Multipolar Magazin ]

Die Protestwelle ebbt ab

Am Montag demonstrierten bundesweit 140.000 Menschen gegen Impfpflicht und Corona-Maßnahmen – ein Rückgang um 20 Prozent im Vergleich zur Vorwoche. Offenbar spielt das angekündigte Aussetzen vieler Maßnahmen eine Rolle. Zugleich hält die Bundesregierung an der Impfpflicht fest.

14.03.2022 - 18:53 [ website-editor.net ]

Wir widersprechen der Diskreditierung unseres demokratischen Protests!

Wir grenzen uns immer wieder deutlich von faschistischen, rassistischen, antisemitischen, sexistischen und jeglichen weiteren extremistischen Positionen und Gruppierungen ab. Wir verurteilen JEDE Form von gesellschaftlicher Ausgrenzung oder Abwertung, ob aufgrund der sexuellen Orientierung, der Herkunft, der Religion, des Aussehens, des Bildungsgrades, des Reichtums oder des Impf-Status. Denn all diese Ausgrenzungen führen zu Leid und Spaltung. Dabei behaupten wir weder, wie Sie es womöglich angedeutet haben, eine Gleichheit noch behaupten wir eine bestimmte Hierarchie des Leids. Auch die Forderung nach einem gesellschaftlichen Aufarbeitungsprozess ist keine Gleichsetzung unserer (momentan
durchaus beschädigten) Demokratie mit den von Ihnen genannten Beispielen diktatorischer Systeme. Einen Prozess der Aufarbeitung halten wir dennoch für dringend erforderlich – und wir alle können und sollten jetzt im Frühjahr und Sommer 2022 aktiv dazu beitragen.

14.03.2022 - 13:32 [ Attac.Hamburg ]

Wir wollen wieder tanzen gehen! Rede der AG Gesundheit auf einer Kundgebung am 5. Februar 2022 in Hamburg

Eine Impfpflicht lehnen wir ab: Impfpflicht zum Beispiel bei Kinderlähmung entspricht hohen Normen, unter anderem dem 100%igen Schutz vor diesen Krankheiten. Wer aber gegen Covid geimpft ist, kann weiter angesteckt werden und ist selbst weiter ansteckend. Impfnebenwirkungen, Impfkomplikationen und Impfschäden werden in der Öffentlichkeit nicht transparent gemacht.

Firmen wie Pfizer/BioNTech ließen sich vertraglich von aller Haftung für Impfschäden befreien.

Jeder Mensch soll daher das Recht haben, Vor- und Nachteile abzuwägen und selbstständig zu entscheiden.

14.03.2022 - 13:24 [ Rathausdemo.de ]

„Wir wollen alle wieder tanzen gehen!“

Corona-Demos = rechts?

Von wegen!

Nun melden sich links-liberale Corona-Demos

aus Berlin, München & Hamburg gemeinsam zu Wort!

Hier geht es zu unserem gemeinsamen offenen Brief:
Offener Brief links-liberaler Corona-Demos an Attac

Hintergrund zum Brief: Es war nicht die erste Vorverurteilung, aber eine besonders prägnante: Die 29.000-Mitglieder-Organisation „Attac Deutschland“ mit dem Motto „Mensch und Natur vor Profit!“ hatte versucht, uns in die Nähe von Rechtsextremen zu rücken. Grund des Anstoßes war, dass eine Rednerin von Attac Hamburg bei uns eine Rede gehalten hatte (ein übrigens exzellenter Beitrag, der hier nachzulesen ist). Trotz unserer klaren Stellungnahme verpasst Attac bisher die Gelegenheit, ihre haltlosen Unterstellungen zu korrigieren.

14.03.2022 - 13:15 [ FriedlichZusammen.de ]

#friedlichzusammen

AM 12.03.2022 IN BERLIN-PRENZLAUERBER.
WIR WAREN MINDESTENS 7500 TEILNEHMER!
#KINDSEIN #ENDEALLERMASSNAHMEN #FREIEIMPFENTSCHEIDUNG

14.03.2022 - 13:03 [ Wir-Gemeinsam-Buendnis.de ]

Über uns

Wir sind entstanden aus einem Münchner Bündnis heraus, das die friedlich protestierenden Menschen in Münchnen unterstützen wollte. Die vielen positiven Reaktionen auf unseren ersten offenen Brief an Hr. Reiter und Hr. Herrmann haben uns jedoch gezeigt, dass es ein friedliches wir-gemeinsam-Bündnis für ganz Deutschland braucht. Wir möchten daher eine Klammer bieten für all die Bürgerrechtsbewegungen, Interessensvertretungen und friedlichen Proteste, die aufgrund der Corona-Maßnahmen in Deutschland entstanden sind.

14.03.2022 - 12:59 [ Reitschuster.de ]

Hamburg: Vier Demos gegen die staatliche Corona-Politik

Schon am Donnerstag hatte die Anmelderin dieser Rathausdemo mitgeteilt, dass ihre Initiative gerade zusammen mit angeblich links-liberalen Corona-Demo-Organisatoren aus Berlin („Friedlich zusammen“) und München („Wir-gemeinsam-Bündnis“) ein Positionspapier veröffentlicht habe. Der Titel des Textes: „Wir widersprechen der Diskreditierung unseres demokratischen Protests!“

13.03.2022 - 10:04 [ @doxograf / Twitter ]

12.03. #Cottbus ging heute wieder zahlreich gegen die verfassungswidrige und medizinisch unhaltbare #Impfpflicht auf der Straße! Danke!

06.03.2022 - 21:43 [ Florian Philippot / Twitter ]

Un monde fou pour dire non à Macron, oui à la liberté oui à la France libre ! Liberté, Paix, Vérité ! #manifs05mars C’est magnifique et fort !

01.03.2022 - 09:29 [ BMedia / Twitter ]

Germany – Wittenberg [Feb 28, 2022] Over 1500 (!!) demonstrations in #Germany tonight FOR #FREEDOM & #NoVaccinePassports / #eID

25.02.2022 - 08:23 [ Süddeutsche,de ]

Trucker-Proteste: Kanada hebt Notstandsregelung auf

Die „Situation ist kein Notfall mehr“, sagte Trudeau auf einer Pressekonferenz. Der „Emergencies Act“ wurde am vergangenen Montag, am 14. Februar, erstmals in Kanadas Geschichte angewandt, um gegen die anhaltenden und teils gewaltsamen Aktionen von Maßnahmen-Gegnern der Corona-Pandemie vorzugehen.

23.02.2022 - 10:20 [ Naomi Wolf ]

Thinking Like a Tyrant

Something that is slowing down many people from fully grasping what is upon us, is that they are making mistakes in their reasoning about events, because they are engaged, naturally enough, in what intelligence analysts call “mirror imaging.” That is, because most of us are decent people with basic compassion at our cores, and are not sociopaths or psychopaths, we tend to “mirror image” in assuming that others are also driven by basic human motivations such as empathy, altruism, and kindness — or even just by the basic notion that other human beings are also deserving of life, self-determination and dignity. How can such brutality be imposed on us? How could others be at the helm of such vicious policies?

But this assumption, that those currently influencing events and making certain key decisions, are “like us” — is a fatal error.

23.02.2022 - 09:31 [ Multipolar Magazin ]

Corona-Proteste: Mehr als 180.000 Bürger am Montag auf der Straße

Die Zahl der Demonstranten, die am Montag gegen die Impfpflicht und die Corona-Politik der Regierung protestierten, ist im Vergleich zur Vorwoche um mehr als 30 Prozent zurückgegangen: Vom Sturmtief verweht – oder ist die Luft raus?

23.02.2022 - 08:58 [ Glenn Greenwald ]

The Neoliberal War on Dissent in the West

That the use of these repressive tactics render these countries and their populations subject to autocratic regimes is considered undebatable.

But when these weapons are wielded by Western governments, the precise opposite framework is imposed: describing them as despotic is no longer obligatory but virtually prohibited. That tyranny exists only in Western adversaries but never in the West itself is treated as a permanent axiom of international affairs, as if Western democracies are divinely shielded from the temptations of genuine repression. Indeed, to suggest that a Western democracy has descended to the same level of authoritarian repression as the West’s official enemies is to assert a proposition deemed intrinsically absurd or even vaguely treasonous.

20.02.2022 - 07:53 [ Awake Canada ]

Canadian Actress Evangeline Lilly (known for Lost and Antman) shares a heartfelt plea with Trudeau to sit face to face with the truckers and hear their requests.

19.02.2022 - 19:20 [ BMedia / Twitter ]

Canada – Quebec City [Feb 19, 2022] Another #FreedomConvoy2022 parking right beside the National Assembly in Quebec City!

#TrudeauTyranny #ConvoyForFreedom2022 #NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #NonAuPassVaccinal

19.02.2022 - 19:10 [ BMedia / Twitter ]

Germany – Dresden [Feb 19, 2022] Nationwide demonstrations in #Germany continue. For #FREEDOM & No Medical Tyranny!

19.02.2022 - 18:30 [ Candice Bergen, Member of Parliament for Portage—Lisgar & @CPC_HQ Leader / Twitter ]

There are no more blockades at any borders. Invoking the Emergencies Act is a power grab by the Trudeau government.

19.02.2022 - 18:16 [ Ezra Levant / Twitter ]

5. Trudeau has had a vendetta against Alexa ever since she asked this question of him during the election debates (after trying and failing to keep her kept out):

19.02.2022 - 18:12 [ Ezra Levant / Twitter ]

3. Here is video of the attack. I understand we have more footage. Unprovoked, targeted violence, beating a woman with a stick, and shooting her at point-blank range with a tear gas round.

19.02.2022 - 18:08 [ RebelNews.com ]

BREAKING: Rebel News journalist Alexa Lavoie attacked by Ottawa police

Rebel News CEO Ezra Levant has spoken with Alexa and with legal counsel. We will sue the police on Alexa’s behalf.

19.02.2022 - 18:01 [ Mackenzie Gray, Journalist with @CTVNationalNews / Twitter ]

A senior police sources tells our @grahamctv , that they expect to break the back of the protest today and that some family members of convoy folks have had difficulty banking because a family member has been involved in the protest #cndpoli #ottnews

19.02.2022 - 17:57 [ Luke Rudkowski / Twitter ]

What the hell is the point of this why do this is a police officer other than just trying to agitate the crowd.

19.02.2022 - 17:45 [ CNN ]

Canadian Covid-19 protesters and police face off in Ottawa amid freezing conditions

„We were slow and methodical, yet you were assaultive and aggressive with officers and the horses. Based on your behaviour, we are responding by including helmets and batons for our safety,“ police said.

18.02.2022 - 07:26 [ Ezra Levant / Twitter ]

Trudeau says this is an emergency more grave than 9/11.

18.02.2022 - 07:22 [ MarketWatch.com ]

Canadian banks restrict funds to trucker protest groups

The trade group for Canada’s biggest banks on Wednesday said lenders will work to carry out an emergency order from the government to freeze bank accounts for truckers and their parent companies involved in illegal blockades to protest COVID-19 requirements.

The Canadian Bankers Association said its members will “diligently implement” measures laid out by Prime Minister Justin Trudeau to impose 30-day suspensions of bank accounts associated with the protest.

18.02.2022 - 06:43 [ Ezra Levant / Twitter ]

Trudeau’s finance minister, who happens to be a director of Klaus Schwab’s World Economic Forum, tells Canadians she is spying on their every financial move.

Is Schwab trying to destabilize Canadian banks? I can’t think of anything that could destroy confidence in Canada faster.

18.02.2022 - 06:36 [ Yanky / Twitter ]

BREAKING: Freedom Convoy protest organizer Chris Barber got arrested in Ottawa as he was walking down the street.

18.02.2022 - 06:30 [ Fox News ]

Canadian Freedom Convoy organizer arrested in Ottawa

Chris Barber’s arrest was announced during debate in the Parliament of Canada on Thursday, CBC reported.

Barber, who is a senior convoy leader, is expected to face criminal charges, according to the CBC. He has previously said in a press release that politicians have declined to engage in „serious dialogue.“

15.02.2022 - 15:57 [ TKP.at ]

„Ungeheure Säuberung und Gleichschaltung“ im Mainstream: Video der Brandrede von Ex-STANDARD-Blogger Ortwin Rosner

„Liebe Verantwortlichen in den Mainstream-Medien: Ihr pervertiert heutzutage andauernd den Anspruch des Journalismus und verkehrt das, was er eigentlich tun sollte, in sein Gegenteil!“ – Der ehemalige STANDARD-Journalist Ortwin Rosner hielt bei der Grazer Kundgebung am Samstag eine Wutrede auf den Verfall des Journalismus und die Gleichschaltung der Medien. Dieses System könne nicht mehr „von innen“ reformiert werden: Wir müssten es absterben lassen und eine neue Medienlandschaft gründen.

15.02.2022 - 15:49 [ Tichys Einblick ]

Proteste gegen Impfzwang – Montagsspaziergänge: In manchen Kleinstädten jeder Zehnte auf der Straße

Auch im Westen Deutschlands wurde demonstriert, hier liegen oft aber noch keine Zahlen vor. Größere Proteste gab es in Schwaben, Franken, am Bodensee, in Köln und praktisch im ganzen Bundesgebiet. In der vergangenen Woche meldete selbst die Polizei allein für Baden-Württemberg rund 55.000 Menschen. Auch an diesem Montag waren es bundesweit Hunderttausende.

15.02.2022 - 06:13 [ BMedia / Twitter ]

Germany – Neustrelitz [Feb 14, 2022] Nationwide protests in Germany in more than 2000 places!! The people demand their #FREEDOM!

#NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #NonAuPassVaccinal #NaoAoPassaporteSanitario #NeinzurImpfpflicht #Freedomrally #GeenQR

15.02.2022 - 05:55 [ Haaretz ]

Israeli ‚Freedom Convoy‘ Blocks Main Highway in Protest of COVID Measures

Dozens of cars block the entrance of Jerusalem, carrying banners reading ’new world order,‘ ‚cancel the mask mandate‘ and other slogans

15.02.2022 - 05:29 [ Michael Fitzgibbon / Twitter ]

Technical point for my int’l friends: Trudeau is not “head-of-state,” he is “head-of-gov’t.” As a monarchy within the realm of the UK, Canada’s head-of-state is Elizabeth II, represented in-country by Governor-General Mary Simon. This explains why we have no liberty.

15.02.2022 - 05:19 [ Marcel Irnie / Youtube ]

Freedom Convoy ADDRESS TO THE NATION – Feb.6, 2022 „State of Emergency Update“ | IrnieracingNews

Freedom Convoy Leadership Update – Address to the Nation 7:00pm February 6, 2020. Ottawa Mayor declared a state of emergency. How Ottawa Police taking the convoy fuel and occupying the convoy tents does not impact the Freedom Convoy logistics. #irnieracingnews #freedomconvoyupdate #freedomconvoyaddresstothenation

15.02.2022 - 04:56 [ Tucker Carlson / Twitter ]

Trudeau brings martial law to Canada.

15.02.2022 - 04:44 [ CBC.ca ]

Federal government invokes Emergencies Act for first time ever in response to protests, blockades

The Emergencies Act, which replaced the War Measures Act in the 1980s, defines a national emergency as a temporary „urgent and critical situation“ that „seriously endangers the lives, health or safety of Canadians and is of such proportions or nature as to exceed the capacity or authority of a province to deal with it.“

The act gives special powers to respond to emergency scenarios affecting public welfare (natural disasters, disease outbreaks), public order (civil unrest), international emergencies or war emergencies.

14.02.2022 - 19:10 [ European Freedom Convoy 2022 ]

Freedom Convoy Convoi de la Liberté Brussels we are coming !

Source Le Général
#ConvoyFrance @EuropeConvoy
#ConvoidelaLiberte #TruckersForFreedom2022 #EuropeanFreedomConvoy #EuropeanFreedomConvoy2022

14.02.2022 - 18:39 [ BMedia / Twitter ]

Israel – Jeruzalem [Feb 14, 2022] Israeli #FreedomConvoy2022 arrive in Jeruzalem to protest against C19 restrictions!

#NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #NonAuPassVaccinal #NaoAoPassaporteSanitario #NeinzurImpfpflicht #Freedomrally #GeenQR

14.02.2022 - 05:31 [ Naomi Wolf / Substack ]

Is it Time for Intellectuals to Talk about God?

I have seen bad politics all of my life and this drama unfolding around us goes beyond bad politics, which is silly and manageable and not that scary. This — this is scary, metaphysically scary. In contrast to hapless human mismanagement, this darkness has the tinge of the pure, elemental evil that underlay and gave such hideous beauty to the theatrics of Nazism; it is the same nasty glamour that surrounds Leni Riefenstahl films.

In short, I don’t think humans are smart or powerful enough to have come up with this horror all alone.

13.02.2022 - 13:46 [ European Freedom Convoy 2022 / Twitter ]

Germany Convoy DE The german freedom convoy to #Brussels on monday 14th Feb 2022

13.02.2022 - 13:34 [ BMedia / Twitter ]

Argentina – Buenos Aires [Feb 12, 2022] Marcha por la Libertad! March for #Freedom & #NoVaccinePassports!

#NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #NonAuPassVaccinal #NaoAoPassaporteSanitario #NeinzurImpfpflicht #Freedomrally #GeenQR

13.02.2022 - 13:25 [ BMedia / Twitter ]

Canada – Toronto [Feb 12, 2022] Everywhere in Canada people stand up for their #FREEDOM

#NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #NonAuPassVaccinal #NaoAoPassaporteSanitario #NeinzurImpfpflicht #Freedomrally #GeenQR

13.02.2022 - 00:37 [ BMedia / Twitter ]

Austria – Vienna [Feb 12, 2022] Massive protest in Vienna against medical tyranny! Austrians choose #FREEDOM!

LIVE-STREAM: https://youtube.com/watch?v=F0bSOpNR4_E

#NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #NonAuPassVaccinal #NaoAoPassaporteSanitario #NeinzurImpfpflicht

13.02.2022 - 00:26 [ Freedom for Austria / Youtube ]

MEGA Demonstration in Wien am 12.02.2022 mit hunderttausend Teilnehmern #wien #österreich #fyp

Ich würde mich sehr freuen, wenn ihr meinen Kanal abonnieren würdet! 🙂 Nach dem gestrigen Demo-Konvoy wurde die Demonstration heute fortgesetzt! Ein großes Dankeschön an alle Teilnehmer!

13.02.2022 - 00:09 [ Florian Philippot / Twitter ]

42 000 manifestants dans notre cortège national à Paris aujourd’hui selon photos et vidéos disponibles ! Bravo !

13.02.2022 - 00:01 [ BMedia / Twitter ]

Germany – Osnabrück [Feb 12, 2022] Many demonstrations today in #Germany, the Germans choose #FREEDOM!

12.02.2022 - 08:18 [ BMedia / Twitter ]

Australia – Canberra [Feb 12, 2022] Now, this is what I call a MASSIVE turnout. Aussies truly choosing #FREEDOM!

#NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #NonAuPassVaccinal #NaoAoPassaporteSanitario #NeinzurImpfpflicht #Freedomrally #HetIsKlaar

11.02.2022 - 04:14 [ Fox News ]

CNN analyst calls to ’slash the tires‘ of the Canadian trucker convoy

„The convoy protest, applauded by right-wing media as a ‘freedom protest,’ is an economic and security issue now. The Ambassador Bridge link constitutes 28% of annual trade movement between US and Canada. Slash the tires, empty gas tanks, arrest the drivers, and move the trucks,“ Kayyem wrote.

11.02.2022 - 04:02 [ CNN ]

Access to three US-Canada border crossings cut off by trucker protest blockades

Access to three border crossings in Michigan, North Dakota and Montana have been cut off by truckers and like-minded demonstrators on the Canadian side of the border who are protesting Covid-related restrictions.

11.02.2022 - 03:49 [ GlobalNews.ca ]

Ontario freezes funds from GiveSendGo trucker convoy fundraiser

Ivana Yelich said the order binding “any and all parties with possession or control over these donations” was issued Thursday afternoon. She cited a section of the Criminal Code that allows the attorney general to apply for a restraint order against any “offence-related property.”

11.02.2022 - 02:31 [ newsinfo.Inquirer.net ]

Canada’s Saskatchewan province lifts all Covid restrictions amid protests

(February 09, 2022)

Canada’s Saskatchewan province announced Tuesday the lifting of all Covid restrictions including wearing of masks and proof of vaccination for indoor dining — as truckers continued occupying Ottawa with similar demands.

Alberta was expected to soon follow suit — despite some pushback from doctors and nurses — while Quebec announced it would move up the loosening of restrictions.

08.02.2022 - 21:25 [ European Freedom Convoy 2022 / Twitter ]

The 14th February 2022 Will be the Day when ALL European Convoys will RDV in Brussels and Siege the European Capital until Vaccination Pass and Associated Restrictions are Abolished. #TruckersForFreedom2022 #TruckersForFreedomEurope #europeanfreedomconvoy @EuropeConvoy

08.02.2022 - 21:21 [ Bernie's Tweets / Twitter ]

EUROPE – Truckers and supporters from Helsinki, Belgium, France, Italy & Netherlands, this is an international protest of workers, all heading to Brussels. The European Convoy for freedom has begun. It’s time.

#FreedomConvoy2022 #TruckersForFreedom2022

08.02.2022 - 20:49 [ NationalPost.com ]

FIRST READING: Military tells Ottawa to find someone else to evict the truckers

Despite the Ottawa Police briefly raising the possibility of a military intervention to clear a stubborn holdout of Freedom Convoy truckers blockading their downtown, the Canadian Armed Forces have been quick to say they will be doing no such thing. A spokesperson for the Minister of Defence told the Wall Street Journal on Thursday, “The Canadian Armed Forces are not involved in law enforcement in this situation, and there are no plans for such CAF involvement.”

08.02.2022 - 20:44 [ CBC.ca ]

Removing trucks could be almost ‚impossible,‘ say heavy towing experts

CBC spoke to multiple towing companies across Ontario and while many weren’t willing to be interviewed, several sources told CBC that the companies contracted by the City of Ottawa were refusing to tow trucks involved with the demonstration.

08.02.2022 - 20:39 [ RadioGenova / Twitter ]

US, traffic paralyzed from Detroit to Windsor tonight. US – Canada border blocked by Canadian truckers after the Ambassador Bridge. Over 25% of all merchandise trade between the US and Canada passes through this border.

08.02.2022 - 20:28 [ Achse des Guten ]

Notstand? Ein Augenzeugenbericht aus Ottawa

Der Autor des Berichts ist derzeit in Ottawa und versucht sich vor Ort ein realistisches Bild von den Protesten zu machen, die sich immer mehr ausbreiten und immer breitere Bevölkerungsschichten erreichen.

08.02.2022 - 18:34 [ Boris Reitschuster ]

Montagsspaziergänge: Immer mehr Städte beteiligen sich

Der nochmals erhöhte Zulauf zeigt: Die Spaziergänger lassen sich weder von der Kriminalisierung der regierungskritischen Demonstrationen noch vom Framing durch die reichweitenstarken Medien abhalten.

08.02.2022 - 07:26 [ BMedia / Twitter ]

Germany – Garmisch [Feb 7, 2022]

#Spaziergaenge, demonstrations in more than 2000 places in Germany! The people are DONE!

#NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #NonAuPassVaccinal #NaoAoPassaporteSanitario #NeinzurImpfpflicht #Freedomrally #GeenQR

08.02.2022 - 07:16 [ BMedia / Twitter ]

Germany – Altenburg [Feb 7, 2022]

#Spaziergaenge (walks), demonstrations in more than 2000 cities in Germany! The people are DONE!

#NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #NonAuPassVaccinal #NaoAoPassaporteSanitario #NeinzurImpfpflicht #Freedomrally #GeenQR

08.02.2022 - 07:13 [ BMedia / Twitter ]

Germany – Lübeck [Feb 7, 2022]

#Spaziergaenge, demonstrations in more than 2000 cities in Germany! The people are DONE!

#NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #NonAuPassVaccinal #NaoAoPassaporteSanitario #NeinzurImpfpflicht #Freedomrally #GeenQR

08.02.2022 - 06:57 [ BMedia / Twitter ]

Germany – Köln [Feb 7, 2022] #Spaziergaenge, demonstrations in more than 2000 places in Germany! The people are DONE!

08.02.2022 - 06:44 [ Jonas Danner / Twitter ]

Die deutsche Polizei ist eine größere Gefahr für unsere Freiheit als die Taliban.

08.02.2022 - 06:34 [ Sven Niemeyer / Youtube ]

Polizei Hannover bei der „Arbeit“ 5.2.22

(video)

07.02.2022 - 20:54 [ Achse des Guten ]

Trucker-Proteste: Big Tech gegen die Arbeiterklasse

Wer glaubt, dass es sich bei dieser Auseinandersetzung zwischen einer gewinnorientierten Fundraising-Website und Menschen, die es satthaben, von autoritären Covid-Charakteren herumgeschubst zu werden, nur um einen weiteren seltsamen Online-Streit handelt, sollte noch einmal nachdenken. Es geht um weit mehr als das. Hier werden die Fronten zwischen Freiheit und Macht abgesteckt, die das Internetzeitalter bestimmen werden.

07.02.2022 - 20:05 [ NationalPost.com ]

Where is Justin Trudeau? NDP leader Jagmeet Singh says PM has ‘not been visible’

Trudeau has “not been visible” so far , he said, and people felt the federal government “has been missing”.

Trudeau’s itinerary for Monday showed he was having private meetings somewhere in the national capital region.

07.02.2022 - 20:01 [ Unacceptable DTeplitz / Twitter ]

Canadians must now get the unbiased truth from India News.

(01.02.2022)

07.02.2022 - 19:54 [ Fox News ]

Canada ‚Freedom Convoy‘: Ottawa police arrest 7, threaten charges for others caught bringing fuel to truckers

Ottawa Police Service issued a warning earlier Monday that „anyone found bringing fuel to the demonstration trucks in the red zone could be subject to arrest and charges.“

07.02.2022 - 19:51 [ New York Times ]

Canada Live Updates: Ottawa Declares a State of Emergency Amid Trucker Protests

Canadians awoke on Monday with their capital, Ottawa, under a state of emergency, as protesting truckers continued to occupy the country’s center of political power and calls were growing in some quarters for the government to take more drastic action to end the crisis.

With demonstrations snarling traffic and disrupting business and residential neighborhoods, Ottawa’s City Council was to meet Monday to try and find a way out of the upheaval.

07.02.2022 - 17:12 [ The Vigilant Fox / Twitter ]

Today in Hawera, New Zealand, a large crowd of people came out to support the local Freedom Convoy! Flag of New Zealand They are making their way to the nation’s capital, Wellington.

07.02.2022 - 17:10 [ BMedia / Twitter ]

Italy – Turin [Feb 6, 2022] Boycott of restaurants that require a vax passport! People bringing their own food to the streets.

#NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #NonAuPassVaccinal #NaoAoPassaporteSanitario #NeinzurImpfpflicht #Freedomrally #onverdeeldopen

07.02.2022 - 16:47 [ Candice Malcolm / Twitter ]

Imagine if a far-right lunatic drove his car into people protesting at a BLM or cancel Canada Day or Environmentalist rally. It would be the biggest story in the world. The opposite happens, and every single legacy media journalist ignores it. You people are repulsive.

07.02.2022 - 16:13 [ RebelNews.com ]

BREAKING: Man charged in Winnipeg car attack on convoy protest is radical far-left anarchist

However, Zegarac — a 43-year-old musician from Winnipeg who describes himself as Indigenous, Serbian and Irish — is the frontman of Canadian punk bands The Brat Attack, Dead Peasants Revolt, The Black Mass Brigade, and Class War Kids.

Zegarac’s Wikipedia page is now deleted, but an archived version is still available which links back to several web pages detailing Zegarac’s politics.

07.02.2022 - 16:06 [ Ezra Levant / Twitter ]

It took a week for these feds to show up. These clowns were discredited during the election campaign, but things aren’t going well so Trudeau and his bailout media had to call them up again. #FakeNews #Misinformation #narcs

07.02.2022 - 15:58 [ Maxime Bernier / Twitter ]

Who’s lying? These two police officers or the media, the City of Ottawa, and the fascist psychopath?

07.02.2022 - 15:46 [ BMedia / Twitter ]

Canada – Vancouver [Feb 6, 2022] The welcome party for Vancouver’s Freedom Convoy!

#NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #DoNotComply #NonAuPassVaccinal #NaoAoPassaporteSanitario #TruckersConvoy2022 #TruckersForFreedom2020 #onverdeeldopen #GeenQR

07.02.2022 - 15:41 [ stern / Twitter ]

Kanada: „Situation völlig außer Kontrolle“: Hauptstadt Ottawa ruft Notstand wegen Corona-Demonstrationen aus

06.02.2022 - 17:15 [ BMedia / Twitter ]

Italy – Rome [Feb 5, 2022]

Huge protests against vax mandates & passports in many cities around the world!

#NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #DoNotComply #NonAuPassVaccinal #NaoAoPassaporteSanitario #NeinzurImpfpflicht #Freedomrally #onverdeeldopen

06.02.2022 - 08:11 [ Ezra Levant, Journalist, publisher of Rebel News / Twitter ]

For the first time ever, the working classes are leading the world. And the fancy people hate it.

06.02.2022 - 07:48 [ Rumble / Twitter ]

We are hearing, but have not validated, that @GiveSendGo is experiencing server issues and a possible denial of service attack. If true, Rumble would be happy to help in anyway we can. We have equipment and engineers on standby, please feel free to reach out.

06.02.2022 - 07:07 [ GiveSendGo.com ]

Freedom Convoy 2022

To our Fellow Canadians, the time for political over reach is over. Our current government is implementing rules and mandates that are destroying the foundation of our businesses, industries and livelihoods. Canadians have been integral to the fabric of humanity in many ways that have shaped the planet.

We are a peaceful country that has helped protect nations across the globe from tyrannical governments who oppressed their people, and now it seems it is happening here. We are taking our fight to the doorsteps of our Federal Government and demanding that they cease all mandates against its people

06.02.2022 - 07:05 [ Toronto Sun ]

Trucker convoy finds alternative funding platform

After GoFundMe shut down the $10-million campaign for the ‘Freedom Convoy,’ organizers have found another platform.

The anti-mandate truck rally moved fast to GiveSendGo , which bills itself as the No. 1 free Christian fundraising site.

06.02.2022 - 07:04 [ CBC.ca ]

GoFundMe ends payments to convoy protest, citing reports of violence and harassment

The crowdfunding platform GoFundMe says it will stop payments to the organizers of Freedom Convoy 2022 and refund donors directly because the protest violates its rules on violence and harassment.

06.02.2022 - 06:32 [ Ottawalks / Youtube ]

LIVE Ottawa – RAW Footage: Freedom Convoy 2022 Day 9 – Parliament Hill – Saturday February 5 pt 4

06.02.2022 - 06:22 [ Lincoln Jay / Twitter ]

So many people on Parliament hill right now. It’s hard to walk through the crowd. @JustinTrudeau it’s time to end the mandates. #TruckersForFreedom2022

06.02.2022 - 05:45 [ CTVNews.ca ]

Demonstrators descend on Ottawa as ‚freedom convoy‘ protests spread beyond capital

A second weekend of protests by the so-called „freedom convoy“ is taking place in the country’s capital of Ottawa, with as many as 300 to 400 trucks expected to try and enter the downtown core, according to police estimates, along with up to 2,000 people on foot and another 1,000 counter-protesters.

Protests in Toronto, Quebec City, Fredericton, Winnipeg, Regina and Victoria have started, are underway or expected near their respective provincial legislatures.

05.02.2022 - 19:54 [ MiTreasureHunter / Youtube ]

LIVE: VIDEO FEEDS IN OTTAWA AND TORONTO – CANADIAN TRUCKER FREEDOM CONVOY 2022 – Day 9

History being made in Canada!!! Trucker Convoy 2022 LIVE FEEDS.
World Record Convoy!! The Mainstream Media will NOT show this! It is BIG!
The „freedom convoy“ of truckers and their supporters are protesting all over Canada on Saturday February 5th, 2022. Protesting against Illegal Mandates!

05.02.2022 - 19:35 [ Achse des Guten ]

Truckers for Freedom, Truckers of Hope

Dieses Wochenende werden weitere immense Trucker-Proteste gegen Corona-Restriktionen in der kanadischen Hauptstadt erwartet.

05.02.2022 - 19:20 [ RiseMelbourne / Twitter ]

Canberra Anti Mandate A guy stops his Semi on The freeway and jumps out with an Aussie Flag Long Live Australia

03.02.2022 - 06:42 [ Nachdenkseiten ]

Demo-Verbote: Legal, illegal, total egal

Demonstrationen gegen die Corona-Politik dürfen „vorsorglich“ verboten werden. Das Bundesverfassungsgericht hat mit diesem Eilentscheid einen weiteren Anschlag auf das Grundgesetz gebilligt. Medien und Politik freuen sich derweil über diese „wichtige Orientierung“ für Behörden „zum aktuellen Umgang mit nicht angemeldeten Versammlungen“ von Kritikern der Corona-Politik. Auf der Strecke bleibt einmal mehr die Verfassung.

01.02.2022 - 15:26 [ BMedia / Twitter ]

Germany – Augsburg [Jan 31, 2022] In 2000+ (!!) places in Germany people demonstrate against vax pass & mandates, during the Montags #Spaziergänge

01.02.2022 - 15:08 [ Boris Reitschuster ]

Trotz zunehmender fadenscheiniger Verbote: Montagsspaziergänge in mehr als 2.000 Städten

2.173 auf den Telegrammkanälen gemeldete Spaziergänge und Demonstrationen an diesem Montag waren genau 100 mehr als vor einer Woche – ein weiterer Rekord, dem nasskalten Wetter zum Trotz.

30.01.2022 - 10:00 [ Craig Kelly MP ]

Let’s all support our Aussie truckies I couldn’t get a truck but I’ve made up a FREEDOM TRAILER to tow along as a sign of support I’ll be at Pheasants Nest from 7am on Monday with lots of FREEDOM signs if anyone wants them

#ConvoyToCanberra
#FredomConvoy2022
#freedomconvoy

30.01.2022 - 09:30 [ NowThis / Twitter ]

‚I’m facing an eviction suit and had to fire employees. I have no life‘ — 200+ small business owners in South Korea shaved their heads in protest against the government’s strict COVID-19 restrictions

30.01.2022 - 09:21 [ TV YÉ / Youtube ]

[17:00] « Liberté, liberté ! » La place Pierre-Laroque contre le Pass Vaccinal, à Paris [29/01]

Images des manifestations contre le Pass Vaccinal, à Paris, ce 29 janvier

30.01.2022 - 09:05 [ BMedia / Twitter ]

Germany – Konstanz [Jan 29, 2022] Every night protests in #Germany! This won’t stop untill WE win!

30.01.2022 - 08:51 [ Guillaume Roy / Twitter ]

Night vibe in Ottawa #TruckerforFreedom

#Ottawa http://ConvoyReports.com
@RebelNewsOnline

@ThevoiceAlexa

30.01.2022 - 08:35 [ BMedia / Twitter ]

Canada – Ottawa [Jan 29, 2022] Another great aerial view of the #TruckersForFreedom2022. Canadians for #Freedom!

#NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #DoNotComply #NonAuPassVaccinal #PassaporteSanitarioNao #HetIsKlaar #NeinzurImpfpflicht #Freedomrally

30.01.2022 - 08:12 [ CBC.ca ]

Thousands opposed to COVID-19 rules converge on Parliament Hill

Police said as many as 10,000 people were expected to be on hand by day’s end, but by Saturday evening the force did not have an official estimate of the crowd’s size.

29.01.2022 - 22:38 [ Grundrechte retten / Twitter ]

Wir werden jede Woche MEHR! Bunt, kreativ, tolerant, international. Für die Freiheit auf die Straße. #Ffm2901

29.01.2022 - 22:27 [ Das Recht auf Wahrheit / YOutube ]

29.1.2022: MEGA DEMO WIEN – KOMPLETTER DEMOZUG am Ring (3fache Geschwindigkeit)

Auch am 29. Jänner 2022 fand wieder eine MEGA DEMO in Wien statt, an der, trotz Wind und Regen, zigtausende Menschen lautstark aber friedlich auf der Wiener Ringstraße entlang spazierten, um gegen die Impfpflicht zu demonstrieren.

29.01.2022 - 11:55 [ Achse des Guten ]

John Ioannidis: Rettet die Demokratie!

Mehrere Regierungen reagierten auf die tödliche Pandemie, indem sie genau die Systeme aushöhlten, die für die Gewährleistung der Rechenschaftspflicht und den Schutz der öffentlichen Gesundheit und des Wohlergehens der Bevölkerung eingerichtet worden waren. Die Schuld dafür kann nicht einer einzelnen Person zugeschoben werden – es handelt sich vielmehr um ein systemisches Problem, da die Entscheidungen einer Regierung oder einer Regierungsbehörde sofort die Entscheidungen anderer beeinflussten. Das Ergebnis war jedoch die Einschränkung grundlegender Freiheiten und die Normalisierung von Sündenbock-Denken und Ausgrenzung – beides historisch gesehen ein Vorspiel zu Gräueltaten.

29.01.2022 - 11:17 [ RedPilling The Masses / Youtube ]

LIVE Canadian Freedom Convoy Rolling To Ottawa!! | Melbourne Protest

Enjoying the stream?? Please consider showing some love for all the hard work it takes to make this possible & support The Channel 🙏

———————-STAY CONNECTED WITH US!!——————–
Join me on TELEGRAM to stay connected and stay updated about where and when I go live with protests!
TELEGRAM LINK: https://t.me/+VE5D5OHs_aORckTD

29.01.2022 - 11:09 [ BMedia / Twitter ]

Canada – Ottawa [Jan 28, 2022] Truckers raise the Canadian flag for #Freedom!

#TruckersForFreedom #TruckersConvoy2022 #NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #DoNotComply #NonAuPassVaccinal #PassaporteSanitarioNao #NeinzurImpfpflicht

29.01.2022 - 11:04 [ Dakota Christensen / Twitter ]

HAPPENING NOW: Out in front of parliament on Friday night. Truckers have parked on the road blocking all lanes going for countless blocks on Wellington St. No pushback from Ottawa Police, who are helping to direct traffic around the massive blockade.

(28.01.2022)

29.01.2022 - 10:59 [ 𝙍𝙄𝙎𝙀𝙈𝙀𝙇𝘽𝙊𝙐𝙍𝙉𝙀 / Twitter ]

Ottawa Canada Anti Mandate Truckers Convoy Crowds Continue to build…This needs to be massive, nothing short of Epic will do, it’s Time Bring Down The House of Cards

28.01.2022 - 20:27 [ TKP.at ]

Bürger verteidigen die Freiheit der Abgeordneten!

15 Bürger mit Marianne Grimmenstein, Bürgeraktivistin und Sprecherin der Bürgerinitiative Gemeinwohllobby, haben gegen die Bundestagspräsidentin wegen Verletzung des Rechts auf verfassungsmäßige Volksvertretung im Bundestag und des Wahlrechts einen Antrag auf einstweilige Anordnung beim Berliner Verwaltungsgericht am 27.01.2022 eingereicht.

Sie beantragen, dass die Bundestagspräsidentin es sofort unterlässt, mit ihrer angefochtenen Allgemeinverfügung v. 12. Jan. 2022 Abgeordnete aus dem Plenarsaal und den Räumlichkeiten der Ausschusssitzungen auszusperren, ungleiche Arbeitsbedingungen für statusgleiche Abgeordnete zu schaffen und ihnen das Tragen von FFP2-Masken im Bundestag aufzuerlegen.

28.01.2022 - 19:57 [ Keine-Impflicht.at ]

Teilnehmen

Auch wenn es die Impfpflicht derzeit noch nicht gibt, müssen wir bereits jetzt an der Verhinderung und Bekämpfung des geplanten Gesetzes arbeiten. (Siehe Methodik)

Wir beschäftigen bereits jetzt qualifizierte Mitarbeiter, die für uns das Datenmaterial aufarbeiten, damit wir auch die aktuellen Forschungsergebnisse in die Argumentation einfließen lassen können.

28.01.2022 - 19:47 [ ORF.at ]

Volksbegehren gegen Impfpflicht eingereicht

Die Eintragungswoche ist noch nicht fix, es ist jedoch davon auszugehen, dass sie Anfang Mai stattfinden wird. Denn in diesem Zeitraum liegt bereits das Antikorruptionsvolksbegehren auf, und das Innenministerium hat angekündigt, dass Initiativen, für die bis 7. März Einleitungsanträge abgegeben werden, auch in der Woche zwischen 2. und 9. Mai zur Unterschrift bereit liegen werden.

27.01.2022 - 17:29 [ Kultur-Zentner.de ]

«Wir laufen für die Freiheit» – Alex Olivari veröffentlicht Hymne für bundesweite Montagsspaziergänge

Seit mehreren Monaten gehen in Deutschland vermehrt Menschen auf die Straße, um gegen die Corona-Politik zu protestieren. Allein montags finden bundesweit über 2.000 Spaziergänge statt. Samstags versammeln sich in diversen Städten weitere Massen. Zwischendurch gibt es vereinzelte Großdemonstrationen in Metropolen wie Nürnberg und München, immer und immer wieder, obwohl die Temperaturen niedrig sind. Warum tun sich die Menschen das an? Was ist ihr Antrieb? Liedermacher Alex Olivari bringt es kurz und bündig auf den Punkt: „Wir laufen für die Freiheit“, singt er in seinem neuen Song, der diese Zeile im Titel trägt.

26.01.2022 - 19:10 [ BananaMedia / Rumble ]

World Wide Demonstration 6.0 – The BIG Rallies [22 & 23 Jan, 2022]

Small compilation of the bigger rallies during the World Wide Demonstration on 22 & 23 January, 2022. Over 800 protests were held worldwide, this video only shows the BIG Rallies. Enjoy, and please, DO share! 🙂

26.01.2022 - 12:20 [ Multipolar Magazin ]

Proteste weiten sich aus: 350.000 am Montag auf der Straße, erste Bürgerdialoge

Am Montag haben erneut Hunderttausende gegen die Corona-Politik demonstriert. Zu den größten Protesten kam es laut offiziellen Angaben in Nürnberg (4.400 Teilnehmer), Gera (3.100), Augsburg und Kempten (jeweils 2.500), Halle (2.400), Bamberg, (2.200), Schwerin, Lübeck und Bautzen (jeweils 2.000) – wo Vize-Landrat Udo Witschas am Montagabend erklärte, dass der Landkreis keine Betretungsverbote und Bußgelder gegen ungeimpfte Pflegekräfte und medizinisches Personal verhängen wird –, Neubrandenburg, Saalfeld, Altenburg und Bitterfeld (jeweils 1.700) sowie in Bayreuth, Wittenberg und Landshut (jeweils 1.500 Teilnehmer).

25.01.2022 - 23:01 [ Stefan Homburg / Twitter ]

Vorgestern gab es in Schweden große Demos gegen den Impfpass (denn Masken oder Lockdowns existierten dort nie). Sie haben die absurde Sorge, daraus könne ein digitaler Identitätsnachweis à la China werden. Obwohl, was redet die Kommissionpräsidentin da?

25.01.2022 - 14:12 [ Reitschuster.de ]

Trotz Steinmeiers Framing: Erstmals deutschlandweit über 2.000 Spaziergänge

Trotz der kalten Witterung wurden 2.073 Spaziergänge auf den Telegramkanälen der Länder gemeldet – 174 mehr als noch vor einer Woche und ein neuer Rekord.

Besonders positiv an diesem Montag, dass trotz der Diffamierungen durch viele Medien und Bundespräsident Steinmeier höchstselbst („Das Wort Spaziergang hat in den vergangenen Monaten seine Unschuld verloren.“) zunehmend mehr Menschen erkennen, wer wirklich auf den Straßen unterwegs ist

25.01.2022 - 08:10 [ Nachdenkseiten ]

Corona-Fanatismus und Menschenverachtung

Dabei spricht Haldenwang unverblümt von „Staatsfeinden“, die „nicht eindeutig den bisherigen Kategorien wie Rechts- oder Linksextremismus zuzuordnen sind, die keine ideologische Klammer verbindet, sondern die inzwischen eine Verachtung des demokratischen Rechtsstaates und seiner Repräsentanten eint”. Es gebe eine „verfassungsschutzrelevante Delegitimierung des Staates“. Den Begriff „Staatsfeinde“ in einen Zusammenhang mit den „Corona-Spaziergängen“ zu bringen, an denen weit überwiegend völlig unverdächtige, normale Bürger teilnehmen, ist eine Ungeheuerlichkeit,[5] die allerdings in den Medien kaum auf Kritik stößt.

25.01.2022 - 07:55 [ Achse des Guten ]

Wer verachtet hier eigentlich wen?

o hat uns Thomas Haldenwang vor kurzem wissen lassen, dass aus seiner „Sicht eine neue Generation von Staatsfeinden an den Demonstrationen gegen die Corona-Politik beteiligt“ ist. „Sie lehnt“, zitiert ihn dpa wörtlich, „unser demokratisches Staatswesen grundlegend ab.“

Ganz abgesehen davon, dass man sich fragt, was nach 16 Jahren „alternativloser“ Merkel-Führung überhaupt noch abzulehnen wäre, muss es sich bei den Demonstranten doch eher um Bürger handeln, die den Glauben an die Demokratie partout nicht aufgeben wollen. Unverdrossen marschieren sie für ihr Recht auf freie Meinungsäußerung sowie für die parlamentarische Kontrolle eines Staates, der sich daran gewöhnt hat, par ordre du Mutti zu herrschen.

25.01.2022 - 07:32 [ Haveanice1 / Twitter ]

#Montagsspaziergang 24.01.2022 In ganz Deutschland wieder volles Haus, so wie hier in Magdeburg. Herr #Steinmeier das sind Bürger die FÜR das Grundgesetz auf die Straße gehen!

25.01.2022 - 07:24 [ Fernglas / Youtube ]

Meanwhile at Magdeburg Germany Sachsen-Anhalt 24.01.2022

Meanwhile at Magdeburg Germany Sachsen-Anhalt 24.01.2022

25.01.2022 - 07:06 [ Yukon Strong / Twitter ]

Hey 🇨🇦, look what happened while you were sleeping. They’re counting on you to be there when they arrive. Rise up folks, it’s now or never. Freedom. Is. Fun. #TruckersForFreedom #FreedomConvoy2022

#Cdnpoli #covid19 #NoVaccinePassports #NoVaccineMandates

25.01.2022 - 06:59 [ RadioGenova / Twitter ]

Sound on!

25.01.2022 - 06:46 [ Reitschuster.de ]

Steinmeier nutzt jede Gelegenheit, die Opposition zu diffamieren

„Die Bürgerschaft darf nicht schweigen“, sie solle „lauter werden“. Der Protest der Spaziergänger ist nicht der gewünschte Protest. In Halle sei gerade eine Moschee beschossen worden, versucht Steinmeier eine besonders schmutzige Form der Schmähung zu Beginn, und kein Spaziergänger da, der ihm dafür mal hätte die Meinung geigen können.

Was der Angriff auf eine Moschee mit Spaziergängern zu tun haben könnte, erschließt sich nur Steinmeier selbst, dass ist Hetze pur.

24.01.2022 - 04:40 [ BMedia / Twitter ]

USA – Washington D.C. [Jan 23, 2022] Massive manifestation „Defeat the mandates“, against vax mandates & passports!

#wewillALLbethere #NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #PassaporteSanitárioNÃO #NonAuPassVaccinal #GeenQR #DefeatTheMandates #Washingto

24.01.2022 - 04:27 [ Aaron Ginn / Twitter ]

What does a 100,000 person anti-mandate protest look like? Brussels today

(23.01.2022)

24.01.2022 - 04:01 [ Anonyme Citoyen / Twitter ]

Images de drone de la manifestation internationale contre les restrictions de libertés et le pass sanitaire/vaccinal aujourd’hui à #Bruxelles. (Oracle Films) #Brussels #Brussel

24.01.2022 - 03:57 [ BMedia / Twitter ]

Malta – Valletta [Jan 23, 2022]

World Wide Rally for #Freedom
No vax mandates & passports!

#wewillALLbethere #WorldwideDemonstration #NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #PassaporteSanitárioNÃO #GeenQR #NonAuPassVaccinal #Valletta #Malta

24.01.2022 - 03:54 [ BMedia / Twitter ]

Brazil – Fortaleza [Jan 22, 2022]

World Wide Rally for #Freedom
No vax mandates & passports!

#wewillALLbethere #WorldwideDemonstration #worldwiderallyforfreedom #NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #PassaporteSanitárioNÃO #GeenQR #Manifs22janvier

24.01.2022 - 03:35 [ BMedia / Twitter ]

Peru – Lima [Jan 22, 2022]

World Wide Rally for #Freedom No vax mandates & passports!

#wewillALLbethere #WorldwideDemonstration #NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #PassaporteSanitárioNÃO #GeenQR #NonAuPassVaccinal #Lima

24.01.2022 - 03:26 [ BMedia / Twitter ]

USA – California – Santa Monica [Jan 22, 2022]

World Wide Rally for #Freedom
No vax mandates & passports!

#wewillALLbethere #WorldwideDemonstration #worldwiderallyforfreedom #NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #PassaporteSanitárioNÃO #GeenQR #Manifs22janvier

24.01.2022 - 03:11 [ BMedia / Twitter ]

Kuwait – Kuwait City [Jan 22, 2022] Young brave man speaking out against tyranny! World Wide Rally for #Freedom

#wewillALLbethere #WorldwideDemonstration #worldwiderallyforfreedom #NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #PassaporteSanitárioNÃO #GeenQR

24.01.2022 - 03:06 [ BMedia / Twitter ]

Taiwan – Taipei [Jan 22, 2022] World Wide Rally for #Freedom No vax mandates & passports!

#wewillALLbethere #WorldwideDemonstration #NoVaccinePassports #NoGreenPass #NoAlPaseSanitario #PassaporteSanitárioNÃO #GeenQR #NonAuPassVaccinal #Valletta #Malta

23.01.2022 - 16:23 [ Keine-Impfpflicht.at ]

Volksbegehren

In den nächsten Tagen werden wir ein Volksbegehren initiieren, bei dem die Gesellschaft die Möglichkeit hat, sich aktiv gegen die angedrohte Impfpflicht auszusprechen. Hier geht es nicht nur um die Rechte jener, die noch nicht geimpft sind, sondern auch um die Rechte der Genesenen, die dieser Impfpflicht ebenso unterworfen werden, wie auch die Geimpften deren Impfschutz in absehbarer Zeit wieder abnehmen wird.

Es ist ein Volksbegehren mit dem Zweck der Vereinigung der durch die Politik bewusst gespaltenen Gesellschaft und ist ein starkes Zeichen für die Selbstbestimmung des Einzelnen.

Volksbegehren unterstützen

23.01.2022 - 15:22 [ Tichys Einblick ]

Polizei jagt „Anhänger mit einer kritischen Äußerung zu den Corona-Maßnahmen“

Besonders in den Fokus rückte der Protest in Dresden. Hier hatte FDP-Oberbürgermeister Dirk Hilbert Spaziergänge des „maßnahmenkritischen Klientels“ generell verboten (TE berichtete). In der Verfügung der Stadt Dresden für den Samstag hieß es: „Untersagt sind alle Versammlungen, welche den gemeinschaftlichen Protest gegen die Maßnahmen zur Eindämmung der Corona-Pandemie (Hygienemaßnahmen, Impfungen etc.) zum Gegenstand haben bzw. darauf Bezug nehmen. Dies gilt sowohl für sich fortbewegende Versammlungen (Aufzüge und sogenannte ‚Spaziergänge‘), als auch für stationäre Versammlungen (Kundgebungen).“

22.01.2022 - 19:04 [ 𝐅𝐢𝐧𝐚𝐧𝐳𝐚𝐬 𝐓𝐢𝐦𝐞𝐬 / Twitter ]

España | #PaísVasco | #Euskadi | #Bilbao Una marea humana ha salido a las calles para protestar en contra de las restricciones #COVID19 y el pasaporte #COVID

22.01.2022 - 18:27 [ @LFCNewsMedia / Twitter ]

#France Todays Protest in #Paris Against The Vaccine Passports and Mandatory Vaccinations. Lets not also Forget the Hundreds of Cities Which are all Braving the Cold to Protest Against What is Considered in France the Most Liberticide Bill Ever Passed in Our Country.

22.01.2022 - 18:22 [ Elisa / Twitter ]

NHS staff throw their uniforms at Downing Street #londonprotest #DoNotComply

22.01.2022 - 18:15 [ @LandoFree / Twitter ]

Protests in #UK #England #London January 22, 2022

#NoGreenCard
#NoVaccineMandates
#NoVaccinePassports

#WeWillAllBeThere

BUT protests w/o disobedience will go nowhere.

STOP complying!
No masks! No tests! No vax!

22.01.2022 - 16:05 [ Henunen / Twitter ]

Kyllä kansa ei vaan siedä enää. Mielenosoitus koronapassia, sotealan itsemääräämisoikeutta, ja lasten koronarokotuksia vastaan Helsingissä 22.1.2022. #koronapassi #rokotuspassi #koronarajoitukset

22.01.2022 - 15:59 [ henning rosenbusch / Twitter ]

#Schweden, Stockholm: seht euch diese MASSEN an! In einem Land, das bisher wenig von Spaltung, Lockdowns etc. betroffen ist und was: „Nej till vaccinpass“

#NoVaccinePassportsAnywhere
#NoVaccineMandates

http://t.me/Rosenbusch

22.01.2022 - 15:42 [ Kurt Käferböck / Twitter ]

Graz: Demo 22.01.2022

#widerstand #impfpflicht #ichbinraus #maßnahme #demo #österreich #Austria #neuwahlen #Corona #Covid #omicron #zib1 #2gmussweg #3gmussweg

21.01.2022 - 06:46 [ Multipolar Magazin ]

Rote Linie in Sofia

Am 12. Januar protestierten tausende Bulgaren vor dem Parlament in Sofia gegen eine mögliche Impfpflicht und den bereits eingeführten Grünen Pass. Westliche Medien sprechen von versuchtem Parlamentssturm. Im bulgarischen Wahlkampf spielte das Thema Corona keine Rolle, doch kurz nach Amtsantritt erklärte Regierungschef Kiril Petkow, das Impfen zur Priorität. Die Corona-Impfquote liegt bei 30 Prozent. 80 Prozent der Bulgaren lehnen laut Umfragen den Grünen Pass ab. Autor Rumen Milkow war vor Ort und berichtet für Multipolar von den Protesten aus der bulgarischen Hauptstadt.

20.01.2022 - 19:58 [ Rubikon ]

Willkommen an der Front

Wie meinte George Orwell doch noch im letzten Jahrhundert: „Ein Volk, das Korrupte, Verräter, Hochstapler und Diebe wählt, ist kein Opfer, sondern Komplize.“

„Wenn die Regierung alles über dich weiß, ist es Tyrannei. Wenn du alles über die Regierung weißt, ist es Demokratie“ (Cristian Terheș).

Statt Zorn und Dauerdemonstrationen, Farbbeuteln, Belagerungen, Besatzungen, Blockaden, Boykotten, Streiks und Aufständen werden unschuldige, gesunde und in Notwehr handelnde Menschen durch den Dreck gezogen, gekündigt, erpresst, bedroht, aus- oder eingeschlossen, kriminalisiert, zusammengeschlagen, gerichtet und in den (Familien-)Selbstmord getrieben. Vom Mainstream der Politik. Vom Mainstream der Medien. Vom Mainstream der Straße (18).

20.01.2022 - 07:11 [ Wiener Zeitung ]

Impfpflicht: SPÖ plant geschlossene Zustimmung

Die Klubspitze, Chefin Pamela Rendi-Wagner und ihr Stellvertreter Jörg Leichtfried, gehen von einem durchgängigen Ja zur Impfpflicht der SPÖ-Abgeordneten aus.

20.01.2022 - 07:08 [ Kurier.at ]

Impfpflicht-Demo am Donnerstag in Wien: Schutzzone um Parlament

Anlässlich des Beschlusses der Impfpflicht im Nationalrat sind rund um das Parlamentsausweichquartier in der Hofburg am Donnerstag Demonstrationen zu erwarten. Laut Wiener Polizei gilt im Umkreis von 300 Meter eine Schutzzone.

Unter dem Titel „Nein zur Impfpflicht – Neuwahlen jetzt!“ wurde eine Kundgebung mit 500 Teilnehmern am Maria-Theresien-Platz angezeigt. Die Protestler wollen dort ziemlich lange durchhalten, angemeldet ist die Demo ab 7 Uhr in der Früh und bis knapp vor Mitternacht.

19.01.2022 - 18:58 [ Freiheit in der Krise ]

Rostock 17.01.2022

(Fotos)

19.01.2022 - 18:54 [ Multipolar Magazin ]

Proteste deutschlandweit stabil: am Montag wieder 300.000 auf der Straße

Die Demonstrationen gegen die Impfpflicht und die Corona-Politik reißen nicht ab. Die Landesregierungen und die Städte reagieren mit Versammlungsverboten, vereinzelt aber auch mit ersten Dialogangeboten. Nicht so in Rostock, wo Multipolar wieder vor Ort war. Wurde die Eskalation dort seitens der Behörden gezielt herbeigeführt?

19.01.2022 - 18:51 [ Transparenztest.de ]

1.899 Montagsspaziergänge in Deutschland an nur 1 Tag gemeldet

Angemeldete Demonstrationen gegen die Corona Maßnahmen werden zunehmend häufig von der Judikative untersagt oder mit hohen Auflagen belegt. Corona Spaziergänge werden folglich immer häufiger und frequentierter. Vor allem der Montag hat sich dabei traditionsgemäß – in Anlehnung an die Montagsdemos der friedlichen Opposition in der DDR – etabliert.

19.01.2022 - 07:10 [ beegarc.4freedom / Twitter ]

WORLD WIDE DEMONSTRATION FOR FREEDOM 6.0 Portugal, Lisbon is rising up Saturday 22nd January, 3 PM Praça do Marquês de Pombal United with more than 40 countries and 150 cities around the world. #wewillALLbethere Standing side by side for freedom, peace and human rights

19.01.2022 - 07:03 [ vakenpunktse / Youtube ]

World Wide Rally for Freedom – Sweden

On the 22nd of January 2022 we gather in Stockholm and Gothenburg to rally for Freedom.

19.01.2022 - 06:54 [ Datensammlerin / Twitter ]

Ich hoffe ich sehe viele von Euch am Samstag in Magdeburg Mal gucken, ob die Medien eine WELTWEITE Demo immer noch herunterspielen können #wewillALLbethere #WorldWideFreedomRally

19.01.2022 - 06:28 [ Alberta Educators for Human Rights / Twitter ]

Only FOUR days until the World Wide Rally for Freedom!! We’ll see you in Calgary and Edmonton, but wherever you are across Canada and around the world, make you voice heard!! There are more of us than they realize! #WewillALLbethere #Freedom #Liberty #YouAreNotAlone

19.01.2022 - 06:24 [ Against Vaccine Passports / Twitter ]

This Saturday 22nd January 40 countries, 153 cities Taking a stand for freedom We will have AVP Reps in London, Manchester, Liverpool, Glasgow, Cardiff, Truro.. See you there Erhobene Hände #NoVaccinePassports

19.01.2022 - 06:00 [ Sönke Paulsen ]

Globale Freiheitsbewegungen – Gibt es sie?

Wir müssen feststellen, dass Freiheit der größte Feind der Machthaber überall auf der Welt ist und kein grundsätzlicher Unterschied besteht zwischen mehr oder weniger demokratischen Staaten, zwischen Staatsformen, die illiberal wirken und solchen, die sich als liberal bezeichnen. Die Freiheit ist nirgendwo willkommen. Wer sie vertritt, stellt sich außerhalb!

Das sollte man wissen!